Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne dwa U 212A

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 listopada 2008

Fincantieri Navali Italiani oraz niemieckie konsorcjum Howaldtswerke-Deutsche Werft (HDW) i TKMS Blohm + Voss Nordseewerke (BVN), podpisały porozumienie o budowie 2 kolejnych okrętów podwodnych typu 212A dla marynarki wojennej Włoch.


Jeden z włoskich Todaro, w czasie wspólnych ćwiczeń z US Navy, która zbiera doświadczenia w działaniach na wodach szelfowych. U212A powstały bowiem z myślą o działaniach na płytkich wodach Bałtyku i Morza Śródziemnego. Mają długość 56 m i wyporność 1450 t. Załoga składa się z 24 oficerów i marynarzy. Diesel-elektryczny układ napędowy został wzmocniony o ogniwa paliwowe, zapewniające możliwość działania podwodnego przez 3 tygodnie, bez konieczności wychodzenia na powierzchnię. Główne uzbrojenie tworzy 12 brytyjskich torped Black Shark lub niemieckich DM2A4 Seehecht (Scire odpala Seehechta), odpalanych z 6 wyrzutni torpedowych. Opcjonalnie okręt może również stawiać miny, mocowane na czas akcji na zewnątrz kadłuba / Zdjęcie: US Navy

Jest to kolejny etap realizacji zamówienia, które Marina Militarne złożyła 21 kwietnia bieżącego roku. W sierpniu główny wykonawca, Fincantieri, podpisała umowę z dyrektoriatem uzbrojenia morskiego NAVARM (Kolejna para U212A dla Włochów).

Pierwsze dwie jednostki typu Torado, czyli włoskie U212A, zostały zbudowane w stoczni w Muggiano. Weszły do służby w 2006 (Todaro) i 2007 (Scirè). Podobnie jak pierwsza, tak i druga para, zostanie zbudowana na podstawie niemieckiej licencji i częściowo z importowanych podzespołów.

HDW i BVN dostarczą m.in. układ napędowy z zestawami ogniw paliwowych, dzięki którym okręt może pozostawać przynajmniej 2 tygodnie w zanurzeniu, bez konieczności czerpania powietrza z atmosfery. Dzięki zawartemu 11 listopada porozumieniu, nowe jednostki włoskie będą odpowiednio 23. i 24. okrętem na świecie, wyposażonym w niemieckie siłownie, działające w obiegu zamkniętym.

Włosi planują, że kolejne Todaro wejdą do służby we wrześniu 2015 i równo rok później, zastępując jednostki Prini i Pelosi typu Sauro, które weszły do służby w latach 1988-1989.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.