Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Odrodzenie An-225?

Lotnictwo cywilne, 01 września 2016

Ukraiński Antonow i AICC z ChRL podpisały porozumienie dotyczące współpracy przy rozwoju samolotu transportowego An-225 Mrija.

Drugi egzemplarz An-225, ukończony w 70% i przechowywany w zakładach Antonowa w Kijowie / Zdjęcie: Antonow

Umowa, zawarta 30 sierpnia pomiędzy wchodzącym w skład koncernu Ukroboronprom GP Antonow i Aerospace Industry Corporation of China (AICC) z Hong Kongu dotyczy współpracy długoterminowej. Jej pierwszym etapem będzie dokończenie budowy drugiego egzemplarza transportowca An-225 Mrija. Samolot przeznaczony będzie dla AICC.

Następnie planuje się uruchomienie w ChRL seryjnej produkcji An-225 na licencji. Przed rozpoczęciem poszczególnych etapów prac obydwie strony zawrą oddzielne porozumienia. Ukraińcy zbudowali tylko jeden egzemplarz An-225 Mrija, będącego największym samolotem świata. Drugi samolot tego typu, ukończony w ok. 70%, wciąż spoczywa w zakładach w Kijowie.

Rozpiętość skrzydeł An-225 wynosi 88,4 m, długość kadłuba – 84 m, a wysokość – 18,1 m. Przy maksymalnej masie do startu wynoszącej 600 tys. kg Mija może zabrać ładunek o masie 250 tys. kg. Zespół napędowy stanowi 6 silników odrzutowych Łotariew D-18T o ciągu 229,5 kN każdy, które umożliwiają mu rozwinięcie prędkości przelotowej 800 km/h.

Ładownia An-225, długości 43 m, szerokości 6,4 m i wysokości  4,4 m, mieści w swoim wnętrzu 16 kontenerów okrętowych lub 80 samochodów osobowych. Z ładunkiem 250 tys. kg Mrija może przebyć dystans 2500 km, zaś z ładunkiem 200 tys. kg – 4500 km (Mrija po raz pierwszy w Australii, 2016-05-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.