Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wysokościowe próby DA42 MPP

Lotnictwo cywilne, 14 września 2016

Samolot obserwacyjny Diamond DA42 MPP przeszedł próby operowania z andyjskich lotnisk.

DA42 MPP podczas prób operowania w Andach / Zdjęcie: Diamond Aircraft

Pracownicy Diamonda spędzili 2 tygodnie w Andach, badając osiągi samolotu rozpoznawczego DA42 MPP. W trakcie prób operował on z portów w La Paz i Limie. Port lotniczy El Alto, znajdujący się obok stolicy Boliwii La Paz, to jedno z najwyżej położonych lotnisk w świecie. Tamtejsza droga startowa leży na wysokości ponad 4060 m n.p.m.

Podczas prób w El Alto DA42 MPP, napędzany 2 silnikami Austro Engine AE300, o mocy 168 KM (123,6 kW) z doładowaniem każdy, wykonywał starty i lądowania. Sprawdzono też osiągi samolotu w trakcie wznoszenia (Ulepszenia DA42MPP, 2016-05-25).

Starty i lądowania w porcie leżącym na wysokości ponad 4000 m były doskonałą okazją do zademonstrowania doskonałych zdolności samolotu do operowania w takich warunkach. To bardzo ważne dla potencjalnych klientów z regionu Ameryki Pd. Większość lotnisk w Argentynie, Boliwii, Chile, Ekwadorze, Kolumbii i Peru leży na wysokości ponad 3000 m – powiedział Alexander Maierhofer, kierownik działu sprzedaży samolotów specjalnych

Dzięki zabudowaniu turbosprężarki moc silnika podczas startu była zadowalająca już w zakresie 94-96%. Podczas wznoszenia i przelotu udawało się zwykle osiągnąć prędkość wznoszenia wynoszącą ponad 5 m/s, przy maksymalnej masie do startu. Charakterystyki pracy silników nie różniły się od normalnych na małych i średnich wysokościach, czy od charakterystyk startu i lądowania na poziomie morza – dodał pilot doświadczalny Niko Daroussis.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.