Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot ARJ21

Lotnictwo cywilne, 28 listopada 2008

Dzisiaj w Chinach odbył się pierwszy lot regionalnego ARJ21. Reklamowany jako rodzima konstrukcja, jest w istocie odmianą licencyjnego McDonnell Douglasa MD-90, budowaną w oparciu o podzespoły kilkunastu zagranicznych przedsiębiorstw.

Dziewiczy start ARJ21. Chińczycy szacują, że rodzime przedsiębiorstwa przewozowe w ciągu najbliższych 20 lat zakupią ok. 900 odrzutowców regionalnych. 60% z nich ma pochodzić z zakładów ACAC. Do tej pory producent zebrał potwierdzone zamówienia na 206 egz. ARJ21 / Zdjęcie: ACAC

Pierwotnie oblot prototypu miał odbyć się w marcu 2008. Później termin ten przesuwano na wrzesień-październik (zobacz: Opóźnienie ARJ21). Ostatecznie producent - AVIC I Commercial Aircraft (ACAC) - poinformował, że nastąpi to po 25 listopada. Ze względu na złą pogodę, pierwszy regionalny samolot odrzutowy ChRL, wzbił się w powietrze dopiero 3 dni później.

Start odbył się z jednego z lokalnych lotnisk, niedaleko Szanghaju. Według oficjalnego oświadczenia, lot przebiegł pomyślnie. Ze względów bezpieczeństwa pilot nie wzniósł się wyżej niż na 900 m.

Przedstawiciele producenta twierdzą, że opóźnienie oblotu powstało z powodu zbyt niskiej jakości części podzespołów, dostarczanych przez przedsiębiorstwa zewnętrzne. Zamierzają jednak szybko nadgonić stracony czas. Proces certyfikacji ma się zakończyć już w pierwszym kwartale 2009, a dostawy powinny rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra