Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby Solo we Włoszech rozpoczęte

Lotnictwo cywilne, 21 grudnia 2016

Bezzałogowy śmigłowiec Solo, opracowany na bazie SW-4, rozpoczął próby w locie we włoskim Grottaglie.    

SW-4 Solo podczas prób we włoskim porcie lotniczym Taranto-Grottaglie / Zdjęcie: Leonardo-Finmeccanica

Na lotnisku Taranto-Grottaglie 15 grudnia rozpoczęto próby w locie bezzałogowego śmigłowca Solo, opracowanego na bazie polskiego SW-4. Według przedstawicieli konsorcjum Leonardo-Finmeccanica ich celem jest weryfikacja parametrów operacyjnych i walidacja procedur użytkowania w locie, w warunkach normalnych i awaryjnych.

Mauro Moretti, prezes Leonardo powiedział: SW-4 Solo to świadectwo zaangażowania przemysłowego i innowacyjności Leonardo w dziedzinie bezzałogowych statków latających […]. Jest on elementem gamy rozwiązań sprawiających, że Leonardo to jedyne europejskie przedsiębiorstwo zdolne do dostarczenia kompletnego bezzałogowego statku latającego.

W 2015 Leonardo, port lotniczy Puglia i lotniczy okręg technologiczny Apulii (DTA) rozpoczęły współpracę w celu utworzenia w Grottaglie ośrodka badań bezzałogowców, gdzie prowadzone będą badania włoskich i europejskich bsl. Próby w locie, realizowane we współpracy z DTA i włoskimi władzami lotniczymi (Ente Nazionale Aviazione Civile, ENAC) będą kontynuowane w pierwszych miesiącach 201.

Jednymi z kluczowych celów tych prób będzie walidacja procedur i regulacji operowania bezzałogowych statków latających. Solo, opracowany na bazie śmigłowca SW-4, produkowanego przez PZL-Świdnik, jest wyposażony w nowoczesne urządzenia i czujniki, dzięki którym może wykonywać loty autonomiczne, lub z pilotem na pokładzie.    Solo może być używany do zadań monitoringu hydrologicznego i nadzorowania infrastruktury o znaczeniu strategicznym, zwalczania pożarów, poszukiwań i ratownictwa, zadań patrolowych, czy niesienia pomocy ofiarom klęsk żywiołowych (Próby SW-4 Solo, 2015-09-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.