Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejny MRJ 90 dotarł do USA

Lotnictwo cywilne, 21 grudnia 2016

Do floty japońskich MRJ 90, realizujących próby w USA, dołączył kolejny samolot.

FAT-2 ląduje w Grant County po zakończeniu lotu z Japonii / Zdjęcie: Mitsubishi Aircraft

Flota przedseryjnych japońskich samolotów komunikacji regionalnej Mitsubishi Regional Jet 90 zwiększyła się do 3. Wczoraj dołączył do niej drugi prototyp (FTA-2). Analogicznie do poprzedników, został on przebazowany z Nagoi do Grant County. Start FTA-2 nastąpił 14 grudnia o 9:20 czasu lokalnego.

Tym razem Japończycy wybrali trasę identyczną jak poprzednio. Podobnie jak FTA-4, drugi przedseryjny MRJ 90 wykonał międzylądowania w międzynarodowych portach lotniczych Antonio B. Won Pat nieopodal Hagåtña na wyspie Guam, Majuro na Wyspach Marshalla, Honolulu na Hawajach i Norman Y. Mineta w kalifornijskim San Jose. Lądowanie w międzynarodowym porcie lotniczym Grant County w stanie Waszyngton odbyło się o 9:30 czasu miejscowego. Podczas przelotu z Japonii do USA FTA-2 pokonał ok. 14 tys. km, w czasie 20 h 10 min.

Przedstawiciele Mitsubishi poinformowali, że próby MRJ 90 w USA odbywają się nieco szybciej, niż zakładano. Loty wykonywane są nawet codziennie, gdy tylko pozwala na to pogoda. W przerwach odbywa się obsługa techniczna samolotów. Japończycy zamierzają kontynuować próby także pomiędzy świętami.

Łącznie w Grant County stacjonować mają 4 prototypy MRJ 90. FTA-1 i FTA-2 posłużą do prób funkcjonalnych i osiągów, a FTA-4 – do badań wyposażenia, poziomu emitowanego hałasu i charakterystyk lotnych podczas oblodzenia. FTA-3 użyty będzie do prób awioniki. Piąty przedseryjny MRJ 90, noszący barwy All Nippon Airways, pozostanie w Japonii. Tam posłuży do badań działania automatycznego pilota (Kolejny MRJ90 oblatany , 2016-11-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.