Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wieża dla nowego szwedzkiego portu

Lotnictwo cywilne, 23 grudnia 2016

Saab i LFV podpisały list intencyjny ze Scandinavian Mountains Airport na dostawę zdalnych usług kontroli ruchu lotniczego.

Zdalnie sterowana wieża kontroli lotów dla lotniska Scandinavian Mountains Airport / Zdjęcie: Saab

Spółka Saab Digital Air Traffic Solutions, utworzona niedawno przez szwedzkie przedsiębiorstwo i Luftfartsverket (LFV), miejscowy dostawca usług nawigacyjnych, podpisały list intencyjny z nieistniejącym jeszcze portem lotniczym Scandinavian Mountains Airport, na dostawę zdalnych usług kontroli ruchu lotniczego. Strony zamierzają podpisać umowę w tej sprawie w 1. kw. 2017.

Podpisany właśnie list intencyjny oznacza, że Scandinavian Mountains Airport będzie pierwszym zbudowanym na świecie portem lotniczym nieposiadającym tradycyjnej wieży kontroli ruchu lotniczego. Lotnisko powstaje w miejscowości Rörbäcksnäs, położonej między szwedzkim Sälen i norweskim Trysil. Ma ono służyć turystom z obydwu krajów, a także z Danii, Holandii, Niemiec, FR i W. Brytanii, odwiedzającym region. Otwarcie portu zaplanowano w grudniu 2018.

– Zyskamy elastyczność zabezpieczania usług kontroli ruchu lotniczego, co pozwoli uwzględnić sezonowe różnice w ruchu lotniczym i przyniesie wymierne korzyści. Jest to zupełnie nowa formuła kontroli ruchu lotniczego, w której świadczenie usług kontroli lotów dostosowane jest do wielkości zapotrzebowania – stwierdził Brett Weihart, prezes zarządu Scandinavian Mountains Airport.

Niniejszy list intencyjny pokazuje, że w przyszłości porty lotnicze będą korzystały z rozwiązań cyfrowych zamiast tradycyjnych wież kontroli lotów. Dzięki temu port lotniczy będzie mógł wykorzystywać usługi kontroli ruchu lotniczego wtedy, gdy są one potrzebne. To z kolei oznacza, że zachowana zostanie opłacalność ekonomiczna większej liczby portów lotniczych, które przyczynią się do ożywienia rejonów wiejskich – zauważył Johan Klintberg, prezes zarządu Saab Digital Air Traffic Solutions.

Saab i LFV opracowały koncepcję zdalnych usług kontroli ruchu lotniczego świadczonych przez zdalną wieżę kontroli lotów.  Zbudowany przez nie system jako pierwszy na świecie został zatwierdzony do eksploatacji, gdy z dniem 21 kwietnia 2015 kontrola ruchu lotniczego na lotnisku w Örnsköldsvik została przekazana do centrum zdalnej wieży kontroli lotów w Sundsvall. Produkowany przez Saab system zdalnej wieży kontroli lotów jest jedynym na świecie tego typu systemem dopuszczonym do eksploatacji (Pierwsza zdalna wieża ATC już działa , 2015-04-22). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.