Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Znaleziono kadłub rozbitego Tu-154B

Lotnictwo cywilne, 26 grudnia 2016

Dziś przed południem płetwonurkowie poszukujący szczątków samolotu Tu-154B, który wczoraj rano tuż po starcie z Soczi wpadł do Morza Czarnego, odnaleźli jego kadłub. Spoczywa on ok. 1,7 km od brzegu na głębokości 27 metrów. Według płetwonurków, kadłub jest silnie uszkodzony.

W akcji poszukiwawczo-ratowniczej związanej z katastrofą Tu-154B bierze udział kilka tysięcy ludzi / Zdjęcie: ren.tv

Obecnie rozpatrywane są możliwe metody wydobycia odnalezionego kadłuba. Miejsce, w którym spoczywa oznakowano bojami z nadajnikami radiowymi. Dalsze poszukiwania szczątków wraku i ciał ofiar skoncentrowano w tym rejonie (Katastrofa Tu-154 pod Soczi, 2016-12-25).

FSB dotarła do świadków upadku samolotu. Według nieoficjalnych danych, agenci dysponują też nagraniem wideo, na którym zarejestrowano upadek. Zeznania i zapis analizują członkowie grupy śledczej wyjaśniającej przyczyny katastrofy.

Obecnie pod uwagę brane są cztery główne możliwe przyczyny katastrofy. Jest wśród nich wadliwe paliwo (wstępne badania wykazały, że było ono odpowiedniej jakości), zderzenie z ptakami lub wpadnięcie do silników innych przedmiotów (w przypadku trzech silników to bardzo mało prawdopodobne), błąd załogi i awaria techniczna (w ostatnich latach zdarzały się przypadki nieprawidłowego funkcjonowania układu sterowania innych Tu-154).

Za mało prawdopodobny uznaje się zamach terrorystyczny. Pierwotnie planowano bowiem międzylądowanie dla uzupełnienia paliwa w bazie w Mozdoku. Z powodu nieodpowiednich warunków atmosferycznych wybrano jednak Soczi. Tam na pokład samolotu weszły trzy osoby (dwaj funkcjonariusze straży granicznej i celnik), a jedna go czasowo opuściła. Był to nawigator, który nadzorował uzupełnianie paliwa. Śledczy uważają, że w takich okolicznościach trudno byłoby zaplanować zamach i umieścić w samolocie ładunek wybuchowy.

Wczoraj z wody wyłowiono 10 ciał ofiar katastrofy. Dziś rano przewieziono je (wraz z 96 fragmentami ciał) do Moskwy. W Rosji na dzisiejszy dzień ogłoszono żałobę, opuszczając flagi na masztach i odwołując wiele imprez rozrywkowych oraz zmieniając programy telewizyjne.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.