Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnienie Boeinga 787 – już prawie 3 lata

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 grudnia 2008

Przedstawiciele Boeinga oficjalnie poinformowali o kolejnym opóźnieniu programu rozwoju samolotu Dreamliner. Oblot ma odbyć się wiosną 2009, a pierwsze dostawy - późną zimą następnego roku.

Pierwotnie 787 Dreamliner miał zostać oblatany latem 2007 i przekazany pierwszemu odbiorcy, All Nippon, w maju 2008. W październiku 2007 przedstawiciele koncernu zakomunikowali jednak, że terminy te wydłużą się o pół roku. Później identyczna sytuacja powtarzała się kilkukrotnie.

Wczoraj Boeing zakomunikował, że oblot odbędzie się w 2. kwartale przyszłego roku, a dostawy - w 1. kwartale 2010. Powodem ostatniego opóźnienia jest przede wszystkim 2-miesięczny strajk związku maszynistów (robotników). Zdezorganizował on pracę koncernu na cały kwartał (zobacz: 4 samoloty Boeinga). I mniej więcej o tyle przesunięto terminy dostaw, w porównaniu do wcześniejszych zapowiedzi.

Równocześnie ogłoszono szereg zmian organizacyjnych i kadrowych, które mają przyspieszyć prace nad Dreamlinerem oraz B747-8. Wszystkie programy produkcyjne i rozwojowe otrzymały nowy pion zarządzania, kierowany przez Pata Shanahana, do tej pory kierującego wyłącznie rozwojem B787. Shanahan zastąpił na tym stanowisku Carolyn Corti, która po 34 latach pracy w Boeingu została zmuszona do przejścia na emeryturę. Także proces produkcji - od dostaw, po kontrolę jakości - ma nowego, jednego szefa, Ray`a Connera, do tej pory wiceprezesa ds. sprzedaży.

Zaledwie kilka dni wcześniej, problemy B787 zostały zdiagnozowane przez analityków Airbusa. Stwierdzili oni błędy w organizacji pracy w zakładach montażu finalnego w Everest (co potwierdziły ostatnie zmiany personalne), a także przeszacowanie ryzyka, przy zlecaniu produkcji podzespołów dla Dreamlinera, rozsianym po świecie zakładom, które często nie miały żadnego doświadczenia w branży lotniczej (do identycznych wniosków doszli nieco wcześniej strajkujący związkowcy). Najbardziej zgubne w skutkach okazało się przy tym to, że o ile Boeing ma pewien nadzór nad pracą swoich bezpośrednich kooperantów, jednak nie jest w stanie skontrolować ich poddostawców. A właśnie te zakłady najczęściej dopuszczają się błędów, które dyskwalifikują ostatecznie całe podsystemy B787.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.