Ministerstwo obrony Turcji ujawniło zdjęcia prototypu lekkiego samolotu bojowego TAI Hurkus-C. Powstał on z pierwszego prototypu treningowego Hurkusa-A (nr rej. TC-VCH), oblatanego 29 sierpnia 2013. Samolot został zaprojektowany przez TAI (Turkish Aerospace Industries). Pierwszy lot prototypu nowej wersji jest planowany na najbliższe tygodnie. Zakupy seryjnych TAI Hurkus-C maja rozpocząć się w 2018.
Dwumiejscowy Hurkus-C jest napędzany silnikiem turbinowym Pratt & Whitney Canada PT6A-68T o mocy maksymalnej 1600 KM ze śmigłem Hartzell HC-B5MA-3. Samolot jest wyposażony w podkadłubową stację rozpoznawczą Aselsan ASEFLIR-300. Standardowe uzbrojenie samolotu mają stanowić bomby konwencjonalne i pociski niekierowane oraz zasobnik z działkiem kal. 20 mm. Uzupełnią je bomby kierowane Tubitak SAGE KGK 82 i HGK 3 oraz naprowadzane laserowo pociski Roketsan Cirit.
Dotąd powstały dwa prototypy samolotów szkolno-treningowych Hurkus-A. Drugi, nr rej. TC-VСI, został oblatany 10 września 2014. W lipcu 2016 samolot uzyskał cywilny turecki certyfikat typu, zatwierdzony przez EASA.
W grudniu 2013 tureckie ministerstwo obrony zamówiło 15 samolotów szkolenia podstawowego w wersji wojskowej Hurkus-B. Pierwszy seryjny samolot tego typu ma zostać oblatany w grudniu 2017. Dostawy są zaplanowane na lata 2018-2019. Później ma zostać zamówionych jeszcze co najmniej 40 maszyn tego typu.
Na bazie Hurkusa-A ma powstać także szturmowy Hurkus-D. Planowane jest także zaprojektowanie wersji rozpoznawczej. Pod uwagę brana jest zbudowanie samolotu bezzałogowego na bazie Hurkusa (Tureckie plany szkolenia lotniczego, 2015-04-07).