Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Przyspieszenie Iła-96-400M

Lotnictwo cywilne, 12 kwietnia 2017

Władze FR chcą, aby za 2 lata rozpoczęła się seryjna produkcja samolotów komunikacyjnych Ił-96-400M.

Plany zakładają, że prototypowy Ił-96-400M ma zostać oblatany w 2019 / Zdjęcie: WASO

W marcu Rosawiacja zorganizowała konferencję techniczną, na której omawiano przyszłość nowego rosyjskiego samolotu szerokokadłubowego Ił-96-400M. W imprezie udział wzięli także przedstawiciele biura konstrukcyjnego im. Iliuszyna, OAK, GOSNII i OAO Awiadwigatieli.

Ze względu na rozwiązanie współpracy z ChRL Ił-96-400M ma być opracowany samodzielnie przez FR. Konstrukcja oparta będzie na Ił-96M/T, który ma rozpiętość 60,11 m, długość 63,94 m i wysokość 15,72 m. Powierzchnia nośna wynosi 391,6 m2. Zespół napędowy stanowić mają 4 silniki PS-90A1, rozwijające ciąg 171 kN każdy. Przy maksymalnej masie do startu wynoszącej 270 t, Ił-96-400M ma zabierać do 400 pasażerów.

Według Nikołaja Talikowa, konstruktora generalnego biura im. Iliuszyna, największym wyzwaniem będzie skonstruowanie własnymi siłami nowoczesnego wyposażenia awionicznego, spełniającego wymagania przepisów EASA i FAA, a także nowego, komfortowego wyposażenia kabiny pasażerskiej. Wymiana wiązek instalacji elektrycznej ma zaowocować zmniejszeniem masy własnej samolotu o 1-2 t.

Plany zakładają, że prototyp Iła-96-400M ma zostać oblatany w 2019, a produkcja seryjna rozpocznie się rok później w zakładach WASO w Woroneżu. Dotychczas zmontowano tam 103 Iły-86 i 30 Iłów-96, z których w eksploatacji pozostaje kilkanaście. 3 z nich użytkują linie Cubana de Aviación, a pozostałe – agencje rządowe FR (Ił-96-300 dla rosyjskich VIP, 2016-07-24, Ił-96-300 dla Chaveza, 2009-06-25).

Władze rosyjskie wiążą duże nadzieje z wprowadzeniem do eksploatacji Iłów-96-400M. Pozwoliłoby to rodzimym liniom lotniczym na utrzymanie siatki połączeń na terenie kraju w przypadku nałożenia embarga na dostawy dużych samolotów komunikacyjnych produkcji zachodniej. Według Talikowa zakłady WASO są w stanie produkować 8-10 samolotów rocznie, które trafią do rosyjskich przewoźników.

W ub.r. rząd w Moskwie przyznał 53 mld rubli (3,7 mld zł) na rozwój Iła-96-400M. Połowa tej sumy trafiła do przedsiębiorstwa leasingowego GTLK, które ma wypożyczać samoloty przewoźnikom z FR na dogodnych warunkach. Pozostałą część odebrał przemysł, z czego 10 mld rubli (705 mln zł) trafiło do biura im. Iliuszyna.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.