Turecki Undersecretariat for Defence Industries (SSM) zawarł z Tusas Turkish Aerospace Industries (TAI) kontrakt na dostawę 12 lekkich samolotów bojowych Hurkus-C (Prototyp TAI Hurkus-C, 2017-02-20). Umowa zawiera opcję na zakup kolejnych 12 maszyn tego typu. TAI uzyska też środki na przygotowanie produkcji seryjnej i zakup wyposażenia samolotów.
Hurkus-C jest wersją rozwojową szkolno-treningowego Hurkusa-A, na którego bazie powstał też samolot szkolenia podstawowego Hurkus-B. Planowane jest także zbudowanie uderzeniowego Hurkusa-D. Później mają powstać Hurkusy rozpoznawcze, a nawet bezzałogowe.
Dwumiejscowy Hurkus-C jest napędzany silnikiem turbinowym Pratt & Whitney Canada PT6A-68T o mocy maksymalnej 1600 KM (Tusas Engine Industries opracowuje rodzimy silnik, który ma zastąpić napęd importowany) ze śmigłem Hartzell HC-B5MA-3. Samolot wyposażono w podkadłubową stację rozpoznawczą Aselsan ASEFLIR-300. Jego uzbrojenie to bomby konwencjonalne i pociski niekierowane oraz zasobnik z działkiem kal. 20 mm. Uzupełnią je bomby kierowane Tubitak SAGE KGK 82 i HGK 3 oraz naprowadzane laserowo pociski Roketsan Cirit.
W kwietniu prototyp Hurkas-C został przetestowany z kierowanym pociskiem przeciwpancernym L-UMTAS. To pocisk dalekiego zasięgu, naprowadzany laserowo. Został zaprojektowany przez koncern Roketsan. Pierwotnie był przeznaczony do uzbrojenia śmigłowców uderzeniowych T-129.