Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Natowskie Rusłany do 2010

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 06 stycznia 2009

Ruslan SALIS GmbH podpisał z agencją NAMSA umowę o kolejnych dwóch latach wykorzystywania samolotów transportowych An-124 Rusłan. Służą one państwom NATO, w tym Polsce, do zaopatrywania oddziałów ekspedycyjnych.

Do tej pory Polska korzystała z An-124 w wymiarze od 50 do 120 h lotów rocznie. W przyszłym ma to już być 300 h. Od 2011 nasze potrzeby transportowe mają zaspokajać natowskie C-17 / Zdjęcie: Antti Havukainen

Porozumienie jest przedłużeniem kontraktu, podpisanego w ramach programu Strategic Airlift Interim Solution, który obowiązywał od marca 2006. Na jego podstawie na lotnisku w Lipsku stacjonują 2 Rusłany, gotowe do transportowania ładunków rzecz państw NATO i Szwecji. Do tej pory odbyły one 550 lotów, przewożąc 33 tys. t towarów (średnio 60 t na jeden lot), głównie dla oddziałów w Iraku i Afganistanie.

Samoloty pochodzą od dwóch przewoźników, rosyjskiej Wołgi-Dniepr i ukraińskiej Antonow ASTC, spółek, które zawiązały konsorcjum Ruslan SALIS.

Obecna umowa przedłuża okres ich wykorzystywania do końca 2010. Być może ramy czasowe zostaną jeszcze zmienione: zależy to od skuteczności wykorzystywania pozyskanych niedawno C-17 (zobacz: 150 godzin Globemasterów dla Polski) oraz ostatecznego wejścia do służby europejskich Airbusów A400M (zobacz np.: Pierwszy lot silnika TP400).

Oprócz dwóch maszyn, oddanych bezpośrednio pod rozkazy struktur NATO, Ruslan SALIS zobowiązał się do użyczenia kolejnych 4 samolotów, w przypadku nagłej potrzeby zwiększenia liczby przewożonych ładunków. Wymaga to jednak kilku dni oczekiwania.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.