Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prognoza rynku Airbusa

Lotnictwo cywilne, 12 czerwca 2017

Według najnowszej prognozy Airbusa, w l. 2017-2036 światowa flota samolotów pasażerskich na świecie ma zwiększyć się ponad dwukrotnie.

Według Airbusa w ciągu następnych 20 lat na całym świecie eksploatowanych będzie ponad 40 tys. dużych samolotów komunikacyjnych / Zdjęcie: Airbus

Według najnowszej globalnej prognozy Airbusa (Global Market Forecast 2017-2036), w związku ze wzrostem ruchu pasażerskiego o 4,4% rocznie światowa flota dużych samolotów komunikacyjnych (o pojemności ponad 100 miejsc) ma zwiększyć się ponad dwukrotnie, do ponad 40 tys. egz. w ciągu następnych 20 lat. W okresie tym zwiększająca się liczba osób lecących po raz pierwszy, rosnące przychody przeznaczane na podróże lotnicze, rozwój turystyki, liberalizacja branży, nowe połączenia oraz ewoluujące modele biznesowe linii lotniczych stworzą popyt na 34 170 samolotów pasażerskich i 730 towarowych o łącznej wartości 5,3 bln USD. Ponad 70% nowych samolotów będą to konstrukcje wąskokadłubowe, z których 60% ma zaspokoić rosnący popyt, a 40% – zastąpić starsze samoloty, zużywające więcej paliwa.

Podwojenie floty samolotów komunikacyjnych w ciągu następnych 20 lat będzie wymagać wyszkolenia 530 tys. nowych pilotów i 550 tys. nowych pracowników obsługi technicznej, co stanowi katalizator wzrostu dla globalnego działu usług Airbusa. Koncern z Tuluzy rozbudował swoją globalną sieć ośrodków szkoleniowych z 5 do 16 na przestrzeni 3 lat.

Wzrost ruchu lotniczego jest największy na rynkach wschodzących, takich jak ChRL, Indie, pozostała część Azji oraz Ameryka Łacińska, i niemal dwukrotnie przewyższa prognozowany roczny wskaźnik wzrostu w wysokości 3,2% na rynkach dojrzałych, takich jak Ameryka Północna i Europa Zachodnia. Rynki wschodzące, na których obecnie mieszka 6,4 mld z liczącej 7,4 mld osób światowej populacji, w 2036 będą reprezentować niemal 50% prywatnej konsumpcji na świecie.

W ciągu następnych 20 lat aż 41% nowych samolotów trafi do regionu Azji i Pacyfiku, 20% do Europy i 16% do Ameryki Północnej. Klasa średnia powiększy się niemal dwukrotnie do blisko 5 mld osób, a rosnący dobrobyt sprawi, że lotnictwo stanie się bardziej dostępne zwłaszcza w gospodarkach wschodzących, gdzie wydatki na przewozy lotnicze podwoją się.

W segmencie konstrukcji szerokokadłubowych, Airbus prognozuje zapotrzebowanie na około 10 100 samolotów o wartości 2,9 bln USD. Natomiast w segmencie wąskokadłubowych statków powietrznych, Airbus przewiduje zapotrzebowanie na około 24 810 samolotów o wartości 2,4 bln USD (Airbus reaguje na Brexit, 2017-06-11).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.