Wieczorem 10 lipca w Nowosybirsku został oblatany całkowicie kompozytowy następca samolotu An-2 – TWS-2DTS. Oblot poprzedziły badania statyczne na stanowisku naziemnym. Pierwszy lot, który trwał 20 minut, był udany.
TWS-2DTS został skonstruowany w Syberyjskim naukowo-doświadczalnym instytucie lotniczym im. S.A. Czapłygina (SibNIA). To kolejna modernizacja popularnego An-2 (Zmodernizowane An-2 z Nowosybirska, 2017-02-05), który w czasach PRL był produkowany w Mielcu (obecnie wytwórni amerykańskiej, należącej do koncernu Lockheed Martin poprzez kompanię Sikorsky). Obecnie jest przygotowywana jego produkcja seryjna w jednym z miast obwodu nowosybirskiego, prawdopodobnie Bierdsku. Plany przewidują, że rozpocznie się ona w ciągu 2 lat w ramach partnerstwa prywatno-publicznego.
W początkowym okresie produkcji ma być wytwarzanych 20 TWS-2DTS. W kolejnych latach możliwa będzie produkcja nawet 300-350 samolotów tego typu. Wartość inwestycji niezbędnych do uruchomienia linii produkcyjnej jest szacowana na równowartość 25-35 mln USD.