31 sierpnia Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) wydała Certyfikat Typu dla silnika Rolls-Royce Trent XWB-97. Ma on stanowić wyłączny napęd Airbusa A350-1000, który wejdzie do eksploatacji przed końcem br.
Dotychczas Roll-Royce sprzedał ponad 1600 silników Trent XWB-97, zamówionych przez ponad 40 klientów z całego świata.
Rozwijający ciąg 430 kN Trent XWB-97 to największy ze wszystkich silników, jakie dotychczas używane były do napędu Airbusów (A350-1000 w klimacie gorącym, 2017-07-11). Eksploatowane obecnie A350-900 napędzane są silnikami Trent WXB-84, rozwijającymi ciąg 375 kN.
Andrew Gwynne, główny inżynier projektu Trent XWB, powiedział: Jesteśmy bardzo dumni z sukcesu programu Trent XWB i oczekujemy na jego wprowadzenie do użytku jeszcze w tym roku. Współpracowaliśmy ściśle z zespołami Airbusa i EASA w celu uzyskania tej certyfikacji. Dziękuję im za wsparcie.