Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby instalacji paliwowej A350-1000

Lotnictwo cywilne, 08 maja 2017

W Cardiff przeprowadzono próby instalacji paliwowej samolotu pasażerskiego Airbus A350-1000.

A350-1000 podczas prób instalacji paliwowej / Zdjęcie: Airbus

W ramach prób certyfikacyjnych najnowszego samolotu komunikacyjnego Airbusa, A350-1000, w dn. 3-4 maja w walijskim Cardiff przeprowadzono testy jego instalacji paliwowej. Wziął w nich udział drugi przedseryjny samolot tego typu, nr ser. MSN071.

Próby instalacji paliwowej są standardem dla wszystkich nowych samolotów. Wykonuje się je także w przypadku poważnych modyfikacji, jak np. zabudowania nowych silników.

Podczas testów codziennie dwukrotnie napełniano zbiorniki naftą, a następnie wykonywano loty próbne. W ten sposób symulowano użytkowanie samolotu w klimacie gorącym i sprawdzano, jak instalacja paliwowa i silniki Rolls-Royce Trent XWB97 będą zachowywać się po podaniu nafty o temperaturze ponad 43°C.

Wstępne analizy wyników wykazały, że zmiana temperatury otoczenia, a co za tym idzie gęstości paliwa, nie powoduje żadnych ujemnych skutków związanych z działaniem układu zarządzania naftą i zespołu napędowego. A350-1000, podobnie jak A350-900, ma zabudowane tylko 3 zbiorniki paliwa, co zapewnia zmniejszenie kosztów obsługi o 25% w porównaniu ze starszymi konstrukcjami (Cichy A350-1000, 2017-04-12).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.