Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot pierwszego Phénixa

Przemysł zbrojeniowy, Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, 11 września 2017

W zakładach Airbus Defence and Space, położonych na podmadryckim lotnisku Getafe, 7 września oblatano pierwszy wielozadaniowy samolot transportowo-tankujący A330 MRTT Phénix, przeznaczony dla Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji). Po zakończeniu trwającego 3 h 25 min lotu załoga stwierdziła, że przebiegł on zgodnie z oczekiwaniami.

Według planów Paryża wojska lotnicze Francji mają posiadać docelowo 12 Phénixów, zbudowanych na bazie A330-200 / Zdjęcie: Airbus, Pablo Cabellos

Samolot został wyprodukowany w tzw. nowym standardzie, obejmującym ulepszenia aerodynamiczne (krótsze prowadnice klap i zmienione sloty), modyfikacje struktury (centropłata i kadłuba) i podwozia oraz zabudowanie nowych wskaźników wielofunkcyjnych i komputerów oraz układu identyfikacji swój-obcy (IFF) Mod 5, pozwalającego na operowanie w cywilnej przestrzeni powietrznej z użyciem ADS-B. Maksymalna masa startowa MRTT została zwiększona do 238 t, co pozwala na zabranie ładunku o 20% większego podczas lotu na dystansie 11 tys. km. Mimo tego samolot ma charakteryzować się zmniejszonym o ok. 1% zużyciem paliwa.

Pierwszy z 9 Phénixów, zamówionych przez DGA w listopadzie 2014, z opcją na 3 kolejne, zostanie przekazany Armee de l’Air w 2018. Drugi dołączy do niego rok później. Pozostałe trafią do rąk francuskich lotników w tempie 1-2 samolotów rocznie, do 2025.

Francuskie Phénixy, napędzane silnikami Rolls-Royce Trent 700, zostaną wyposażone zarówno w sztywny podkadłubowy przewód do podawania paliwa (ARBS), jak i podskrzydłowe zasobniki z przewodami elastycznymi. W kabinie pasażerskiej będą mogły przewieźć maksymalnie 272 osoby. Wersja ewakuacji medycznej ma mieścić 10 modułów do intensywnej terapii i 88 pasażerów. Phénixy zastąpią w służbie przestarzałe C-135FR i KC-135R (Rafale zakończyły misję w Czadzie, 2016-08-04, Druga transza francuskich MRTT, 2015-12-16).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.