Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CityAirbus po testach napędu

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 października 2017

Airbus Helicopters zakończył pierwsze kompleksowe testy zespołu napędowego demonstratora CityAirbus – pilotowanego automatycznie, elektrycznego pionowzlotu, przeznaczonego do transportu lotniczego w miastach. Jest on jednym z elementów koncepcji modułowego systemu transportu miejskiego, zaprezentowanej wiosną br.

Demonstrator CityAirbus ma wykonać pierwszy lot pod koniec 2018 / Ilustracja: Airbus Helicopters

Podczas testów zespół CityAirbus sprawdził osiągi poszczególnych śmigieł otunelowanych, a także integrację pełnowymiarowego zespołu napędowego z dwoma śmigłami przeciwbieżnymi, dwoma silnikami elektrycznymi Siemensa o mocy 100 kW i kompletną instalacją elektryczną. Teraz lepiej rozumiemy osiągi innowacyjnego elektrycznego zespołu napędowego, który będziemy dopracowywać w ramach testów, jednocześnie  rozpoczynając montaż kompletnego demonstratora CityAirbus – powiedział Marius Bebesel, główny inżynier CityAirbus.

CityAirbus, napędzany 8 silnikami elektrycznymi o mocy 100 kW każdy, zasilanymi z 4 akumulatorami, zdolny będzie do pionowego startu i lądowania. Ma przewozić do 4 pasażerów na stałych trasach, z prędkością przelotową 120 km/h, nad zatłoczonymi miastami do ważnych miejsc, takich jak lotniska lub dworce kolejowe – szybko, tanio i bez zanieczyszczania środowiska. Początkowo będzie on pilotowany przez człowieka, aby ułatwić certyfikację i akceptację społeczeństwa, otwierając drogę do przyszłych, całkowicie autonomicznych działań. Konfiguracja z czterema przeciwbieżnymi śmigłami otunelowanymi ma zapewnić większe bezpieczeństwo i zmniejszenie poziomu emitowanego hałasu (Nowy wymiar transportu miejskiego, 2017-03-08).

Kompletny demonstrator CityAirbus będzie początkowo testowany na ziemi. Zespół badawczy spodziewa się, że wszystkie silniki i urządzenia elektryczne zostaną po raz pierwszy włączone w pierwszej połowie przyszłego roku. Pierwszy lot zaplanowano na koniec 2018. Początkowo pionowzlot będzie pilotowany zdalnie, a następnie za jego sterami zasiądzie pilot doświadczalny. Zakończenie certyfikacji i rozpoczęcie eksploatacji zaplanowano w 2023.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.