Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

F-35 z kompletną awioniką

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 26 stycznia 2009

Lockheed Martin przedstawił pierwszy egz. F-35, wyposażony w komplet systemów rozpoznania i nawigacji. Samolot rozpocznie próby w locie na początku lata.


Próby sterowania silnikami poprzedniego egz. wersji STOVL, przed pierwszym lotem, który odbył się w czerwcu ubiegłego roku (zobacz: Oblot F-35B) / Zdjęcie: Lockheed Martin

Samolot, oznaczony BF-4 jest maszyną STOVL - krótkiego startu i pionowego lądowania. Opuścił linię montażową 21 stycznia. Obecnie znajduje się w zakładzie, w którym testowany jest jego układ paliwowy. Przekazanie go do testów zdawczo-odbiorczych i później, serii testów naziemnych, powinno odbyć się przed końcem stycznia.

Samolot dołączy do 5 wcześniejszych egz., które służą do różnego rodzaju prób, także w locie (zobacz np.: Nadźwiękowy F-35). BF-4 powinien wznieść się w powietrzne w połowie roku.

W odróżnieniu od innych, testowych F-35, BF-4 został wyposażony w komplet awioniki, w tym radar ze skanowaniem fazowym Northrop Grumman AN/APG-81, zintegrowany system łączności, nawigacji i identyfikacji (ICNI) oraz system walki radioelektronicznej od BAE Systems. Pozwoli to na testowanie systemów rozpoznania celów, poruszania się w przestrzeni powietrznej oraz przekazywania informacji, przewidzianych dla samolotów seryjnych.

BF-4 nie będzie miał jednak identycznych możliwości, co samoloty bojowe. Oprogramowanie kierujące awioniką jest bowiem poważnie zubożone. Zestaw Block 0.5 dysponuje połową potencjału, przewidzianego dla Block 3 - podstawowego zestawu oprogramowania pierwszych samolotów seryjnych. BF-4 otrzyma pełne oprogramowanie w późniejszym terminie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.