Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

893 śmigłowce Robinsona

Lotnictwo cywilne, 30 stycznia 2009

Robinson Helicopter opublikowała dane, dotyczące produkcji w 2008. Amerykański wytwórca lekkich śmigłowców zbudował 893 maszyny. To kolejny rekord w historii przedsiębiorstwa i światowej awiacji w ogóle.

Codziennie zakłady Robinsona opuszczają prawie 3 śmigłowce. To wynik nieosiągalny dla żadnego innego producenta śmigłowców na świecie. Oczywiście zupełnie inna jest skala obrotów. Sprzedaż wszystkich R22 przyniosła w ubiegłym roku mniejsze wpływy niż z 3 śmigłowców NH90... / Zdjęcie: Robinson Helicopter

Żadnemu innemu przedsiębiorstwu nie udało się sprzedać tylu śmigłowców rocznie (Rekordowy rok Robinsona, 2007-12-24). Spółka, założona w 1973 przez Franka Robinsona, byłego pracownika zakładów Bell i Hughes, produkuje obecnie jedynie dwa podstawowe modele, dwumiejscowe R22 i czteromiejscowe R44. Mimo tego jest jedynym przedsiębiorstwem na świecie, któremu udało się przekroczyć granice 800 wyprodukowanych śmigłowców w ciągu roku. Stało się tak już czterokrotnie.

Władze spółki opublikowały najnowsze dane, dotyczące produkcji w 2008. Wynika z nich, że Robinson przekazał odbiorcom 893 egz., o 70 więcej niż rok wcześniej. Wśród nich dominowały śmigłowce rodziny R44, których wyprodukowano 729 egz. Mniejszych R22 wykonano 164 egz.

Spółka zawdzięcza sukces niskiej cenie swoich wyrobów. Model dwumiejscowy w wersji standardowej - kupowany głównie do celów szkoleniowych - kosztuje jedynie 220 tys., a czteromiejscowy, ok. 375 tys. USD. Niskie są również: zużycie paliwa (odpowiednio 37 i 60 l/1 h lotu) i całkowite koszty użytkowania (łącznie z remontem średnim wynoszą 104 i 164 USD za h lotu).

Władze Robinsona nie ukrywają, że w 2009 nie będzie już tak udany. Liczą jednak, że będzie to rok finalizowania prac nad modelem R66, największym w ofercie, napędzanym silnikiem turbowałowym Rolls-Royce RR300 (produkowane dotąd maszyny wyposażone są w tanie silniki tłokowe). Będzie można także liczyć na rosnące wciąż zamówienia, związane z serwisowaniem istniejącej floty śmigłowców, których liczba - od momentu pierwszych dostaw w 1979 - wzrosła do ponad 9 tys.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.