Południowoafrykańska BAE Systems Land Systems OMC wygrała przetarg na dostawę 27 lekkich samochodów patrolowych dla irlandzkich wojsk lądowych. Pozyskają one RG-32 LTV, w różnych wersjach, za 19,6 mln Euro.
Irlandia jest bardzo aktywna w misjach zagranicznych. Jej żołnierze stacjonują w Kosowie, Bośni, Libanie oraz - w niewielkiej liczbie - Zachodniej Saharze, Kongo i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Największy kontyngent, liczący 400-450 żołnierzy, znajduje się obecnie w Czadzie.
Na potrzeby misji ekspedycyjnych władze w Dublinie zdecydowały się pozyskać lekkie, opancerzone samochody patrolowe. Ostatecznie zamówienie skierowano do BAE Systems Land Systems OMC z RPA. Przedsiębiorstwo dostarczy 27 egz. RG-32M LTV, zmodernizowaną wspólnie ze Szwedami, pochodną doskonale znanego RG-31.
Wybór poprzedziły dwa miesiące intensywnych prób poligonowych, w których ostatnia wersja RG-32M, pokonała szwajcarskiego Mowaga Eagle IV i włoskiego Iveco MLV.
Kontrakt zakłada opcję na pozyskanie kolejnych 27 pojazdów. Ujawniona wartość kontraktu, 19,6 mln Euro, prawdopodobnie zawiera w sobie również ten ewentualny zakup. Przypuszczenia takie opierają się na fakcie, że trzecia transza dostaw dla Szwecji RG-32M, w ilości 60 egz., ma kosztować ok. 18 mln Euro (Szwedzi otrzymali już 200 wozów na mocy kontraktów z 2005 i 2007).
Przeszkodą w sprawnej realizacji zamówienia, może być zapowiadany na bieżący rok bardzo ostry kryzys gospodarczy. Ostatnie szacunki rządu w Dublinie mówią nawet o możliwości skurczenia się irlandzkiego PKB o 10%. Tymczasem w październiku, gdy prognozy gospodarcze zakładały jedynie niewielki spadek, władze zakładały zmniejszenie budżetu wojskowego o 1,6%, do kwoty 1061 mln, a bez rent i emerytur, o 4%, do 852 mln Euro, przy czym na wydatki osobowe miało przypaść aż 70% tej sumy (zobacz: Irlandzkie cięcia).