Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Sentinel dla RAF

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 10 lutego 2009

Raytheon Systems Ltd. dostarczył 5. i ostatni samolot Sentinel R Mk1 dla brytyjskich wojsk lotniczych. Maszyna trafiła do 5 eskadry w Waddington.


Sentinel R1 jest odpowiednikiem amerykańskiego E-8 Joint STARS. W Waddington stacjonują również E3D Sentry i Nimrody R1, a w przyszłości mogą stamtąd działać również RC-135V/W Rivet Joint, zamówione niedawno w USA (zobacz: Brytyjczycy chcą samolotów WRE) / Zdjęcie: Raytheon

Wtorkowe przejęcie Sentinela ZJ694, zakończyło realizację podstawowej części umowy, zawartej z brytyjską filią Raytheona w 1999. Za 860 mln GBP przedsiębiorstwo zaprojektowało i dostarczyło - z lekkim opóźnieniem - samoloty, zbudowane na bazie Bombardiera Global Express, ze standardowymi silnikami Rolls-Royce BR710, o ciągu 65,5 kN każdy, identycznymi z wykorzystanymi w modernizacji Nimrodów MRA4.

Najważniejszym elementem wyposażenia Sentineli są radary ASTOR (Airborne Stand-Off Radar), czyli ostatnia generacja dwufunkcyjnych radarów ze skanowaniem fazowym, rozpoznających naziemne cele stacjonarne i ruchome. Urządzenia oparto o technologie, wykorzystane w urządzeniach rodziny ASARS-2, montowane m.in. na pokładach samolotów U-2.

Podstawowym zadaniem Sentineli będzie przekazywanie dowódcom wojsk lądowych, w czasie zbliżonym do rzeczywistego, danych o rozpoznanych stanowiskach i oddziałach nieprzyjaciela. Z tego powodu samoloty będą wykorzystywane wspólnie przez RAF i brytyjskie wojska lądowe (na pokładzie znajduje się miejsce dla 3 operatorów, na bieżąco przekazujących dane do stanowisk dowodzenia).

Oprócz samolotów, brytyjski oddział Raytheona dostarczył również oraz 8 stacji naziemnych: 6 taktycznych (mobilnych) i 2 operacyjne (kontenerowe), pojazdy pomocnicze, wyposażenie centrów planowania misji, centrum szkoleniowego, a także symulator dla operatorów systemu. Producent przez 10 lat będzie również odpowiedzialny za serwisowanie wszystkich urządzeń i oprogramowania.

Brytyjskie Sentinele powinny osiągnąć gotowość operacyjną w 2010.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.