Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rozbudowa Lotniska Chopina

Lotnictwo cywilne, 17 stycznia 2018

Prezes Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze Mariusz Szpikowski zaprezentował plany dotyczące rozbudowy Lotniska Chopina. Wprawdzie stołeczny port ma zostać zamknięty po uruchomieniu Centralnego Portu Komunikacyjnego (co ma nastąpić najwcześniej za około 10 lat), jednak do tego czasu musi zwiększyć swoją przepustowość.

Plany rozbudowy zakładają zwiększenie maksymalnej liczby operacji lotniczych na Lotnisku Chopina do ponad 50 na godzinę / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Możliwy jedyny scenariusz rozbudowy, który chcemy realizować na lotnisku, to scenariusz rozbudowy do maksymalnej wartości portu, co oznacza, że nie będzie można już więcej nic zrobić. Zakłada on, że budujemy port o charakterze tranzytowym – powiedział prezes Szpikowski. Zgodnie z analizą, którą  przeprowadziła międzynarodowa spółka doradcza, na Okęciu można rozbudować dwa pirsy, które obecnie ma port – dodał.

Według planów wydłużony zostanie pirs południowy dla Strefy Schengen, na którym znajdzie się kilkanaście nowych stanowisk do obsługi samolotów kodu C (Airbus A320, czy Boeing 737). Ponadto planowana jest rozbudowa pirsu północnego, w którym znajdzie się miejsce na minimum 3 stanowiska dla samolotów kodu E (Boeing 787 Dreamliner).

Kluczem do rozbudowy warszawskiego portu jest porozumienie z Ministerstwem Obrony Narodowej. Dotyczy to dwóch kwestii. Pierwsza – potrzebujemy przejąć od wojska 22,3 m płyty, która obecnie jest wykorzystywana przez wojsko. Tutaj potrzebna jest zgoda MON. W ramach rozbudowy proponujemy także przenieść m.in. heliport. W ten sposób lotnisko uzyska przestrzeń, ale także przepustowość dróg startowych. Dziś przetoczenie się wojskowego śmigłowca na pas startowy trwa 12 minut, a przejazd limuzyną w nowe miejsce zajmie 8 minut – podkreślił prezes Szpikowski.

Nowa lokalizacja dla wojskowych śmigłowców ma znaleźć się na południu lotniska, gdzie zostałby wybudowany terminal dla VIP-ów z wjazdem od strony Al. Krakowskiej, a także dwa hangary. Czekamy na odpowiedź MON od czerwca zeszłego roku. Sądzę, że teraz te rozmowy będą szybsze  – dodał prezes PPL.

W efekcie rozbudowy maksymalna liczba operacji lotniczych na Lotnisku Chopina miałaby się zwiększyć z ok. 40 do ponad 50 na godzinę. Na razie jednak brak jest szczegółowych planów rozbudowy stołecznego portu, które są uzależnione od planów rozbudowy floty i siatki połączeń PLL LOT. Zarządzający chce, aby prace zostały przeprowadzone przez dwa sezony budowlane (Udogodnienia na Lotnisku Chopina, 2017-12-29).

Na podstawie informacji Polskiej Agencji Prasowej 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.