Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera B Flyera w Europie?

Lotnictwo cywilne, 17 lutego 2009

Grupa amerykańskich entuzjastów, budująca już drugi samolot, wzorowany na pierwszej, seryjnej maszynie braci Wright, Model B Flyer, zapowiedzieli, że może dojść do jego publicznej prezentacji już wczesnym latem, na pokazach we francuskim Reims.

Prace nad nowym samolotem są już finalizowane. Oblot powinien być zrealizowany wiosną. Z prawej strony widać fragment samolotu oblatanego w 1982 / Zdjęcie: Wright B Flyer Inc.

Pierwotnie zakładano, że premiera kolejnej odsłony Wright B Flyer, odbędzie się na pokazach lotniczych EAA AirVenture Oshkosh 2009, na przełomie lipca i sierpnia. Prace certyfikacyjne są jednak na tyle zaawansowane, że możliwym będzie wystąpienie na któreś z wcześniejszych imprez. Wszystko wskazuje, że będzie to Reims.

Samolot nie jest idealnym odwzorowaniem pierwszego, masowo produkowanego samolotu USA (zbudowano ok. 100 egz. maszyn w wersjach cywilnej i wojskowej). Nikt nie zgodziłby się dopuścić go dzisiaj do latania. Ultralekka konstrukcja, wrażliwa na wiatr i stosunkowo ciężki, zawodny 35-konny silnik nie mieści się w żadnych współczesnych standardach bezpieczeństwa.

Dlatego w latach 1970.powstała pierwsza replika, bazująca na Wright B Flyer, jednak wyposażona w nowoczesny, 225-konny silnik Lycominga. Od 5 lat trwają prace nad kolejnym samolotem, który zachowując ogólny wygląd zabytkowej maszyny byłby jeszcze bardziej bezpieczny i łatwiejszy w obsłudze.

W ten sposób powstaje Silver Bird, którego oblot powinien odbyć się najbliższych miesiącach. Oprócz nowoczesnego silnika, wykorzystano w nim skrzydła Piper Cuba, o mniejszej rozpiętości, jednak charakteryzujące się doskonałymi charakterystykami lotnymi przy małych prędkościach (zobacz: Budowa Wright Model B Flyer). Dzięki temu samolot powinien zapewniać najwyższe standardy bezpieczeństwa, co jest niezbędne w przypadku realizowania lotów wycieczkowych - obok pilota znajduje się miejsce dla pasażera.

Z drugiej strony udało się przystosować konstrukcję do przewozu w kontenerach i szybkiego montażu, który zajmuje 2 osobom ok. 1 h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.