Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Emirates przewożą satelitę

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 16 lutego 2018

Emirates SkyCargo, linie lotnicze cargo należące do Emirates, przewiozły KhalifaSat – pierwszego sztucznego satelitę opracowanego i skonstruowanego przez inżynierów Centrum Kosmicznego im. Mohammeda bin Rashida (MBRSC) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

KhalifaSat, pierwszy sztuczny satelita opracowany i skonstruowany przez inżynierów Centrum Kosmicznego im. Mohammeda bin Rashida (MBRSC) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, został przetransportowany z Dubaju na lotnisko Seul-Inczon w Korei Południowej na pokładzie wyczarterowanego specjalnie w tym celu samolotu towarowego Boeing 777 Emirates SkyCargo

Na pierwszym etapie podróży w przestrzeń kosmiczną KhalifaSat został przetransportowany z Dubaju na lotnisko Seul-Inczon w Korei Południowej na pokładzie wyczarterowanego specjalnie w tym celu samolotu towarowego Boeing 777 Emirates SkyCargo. Z tej okazji przewoźnik zaprezentował także samochód ciężarowy z grafiką upamiętniającą to szczególne wydarzenie.

Projekt KhalifaSat powstał w 2013 z inicjatywy Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz emira Dubaju. Jego celem było wyprodukowanie pierwszego na terytorium ZEA sztucznego satelity. Po wyniesieniu na orbitę w 2018 satelita teledetekcyjny będzie wykonywać zdjęcia Ziemi na potrzeby różnych gałęzi przemysłu.

W przeszłości linie Emirates SkyCargo przewoziły najróżniejsze niecodzienne ładunki, jednak możliwość przetransportowania pierwszego satelity wyprodukowanego w ZEA jest szczególnym wyróżnieniem. Cieszymy się, że mogliśmy służyć naszym doświadczeniem w zakresie transportu lotniczego w tej ważnej, historycznej chwili – powiedział Nabil Sultan, Divisional Senior Vice President Emirates, Cargo.

Od momentu rozpoczęcia budowy KhalifaSat w Centrum Kosmicznym im. Mohammeda bin Rashida do dziś, kiedy szykujemy się do wyniesienia satelity na orbitę, minęło blisko pięć lat. Potrzebowaliśmy partnera, który dysponowałby możliwościami i umiejętnościami niezbędnymi do przetransportowania KhalifaSat z Dubaju bez ryzyka uszkodzenia delikatnego oprzyrządowania i poszczególnych komponentów. Zespół Emirates SkyCargo współpracował z nami przez ponad trzy miesiące, czuwając nad całym procesem transportowym – powiedział Salem Al Marri, zastępca dyrektora generalnego ds. naukowych i technicznych w Centrum Kosmicznym im. Mohammeda bin Rashida.

Satelita został przewieziony z zakładu produkcyjnego MBRSC w Dubaju do terminalu cargo DWC Emirates SkyCentral na lotnisku Dubai World Central specjalnym zdalnie monitorowanym samochodem ciężarowych Emirates SkyCargo / Zdjęcia: Emirates

Ze względu na szczególnie wrażliwy charakter przesyłki, od listopada 2017 pracownicy Emirates SkyCargo i MBRSC wspólnie przygotowywali i planowali wszystkie etapy przewozu satelity z Dubaju na lotnisko Seul-Inczon. Najpierw satelita został przewieziony z zakładu produkcyjnego MBRSC w Dubaju do terminalu cargo DWC Emirates SkyCentral na lotnisku Dubai World Central specjalnym zdalnie monitorowanym samochodem ciężarowych Emirates SkyCargo po trasie wyznaczonej dzięki technologii tzw. geofencingu, pod eskortą policji w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa. Zespoły Emirates SkyCargo i MBRSC wykonały również kilka próbnych załadunków, aby rzeczywisty przewóz satelity przebiegł bez zakłóceń.

Następnie satelita został załadowany przez szerokie drzwi ładunkowe samolotu towarowego Boeing 777 należącego do przewoźnika. Interdyscyplinarny zespół Emirates SkyCargo, w którym znaleźli się m.in. specjaliści od załadunku, opracowali optymalny plan załadunku satelity w celu zapewnienia jego bezpiecznego przewozu na pokładzie samolotu.

Oprócz samego załadunku i przewozu przedsięwzięcie wymagało od linii Emirates SkyCargo drobiazgowego planu w celu zapewnienia dostępności samolotu i załogi oraz uzyskania niezbędnych zgód na realizację lotu czarterowego do portu lotniczego Seul-Inczon (Emirates SkyCargo przewiozły pierwszy samochód zaprojektowany w ZEA, 2017-06-21). 


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.