Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lockheed Martin ujawnił projekt MQ-25

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 27 marca 2018

Lockheed Martin Advanced Development Programs, znany jako Skunk Works, ujawnił projekt bezzałogowego tankowca MQ-25 Stingray dla US Navy. Amerykańska marynarka wojenna poszukuje bsl zdolnego do samodzielnego startu i lądowania z pokładu lotniskowca z 6,3 t paliwa, które mógłby dostarczać na odległość co najmniej 500 Mm (ponad 900 km). Dzięki temu promień działania takich samolotów, jak F/A-18E/F i F-35C, wzrośnie z 450 Mm do ponad 700 Mm.

Wizja bsl Lockheed Martin MQ-25 Stingray zasilającego w paliwo pokładowy samolot wielozadaniowy F-35C / Ilustracja: Lockheed Martin

Projekt Lockheed Martina konkuruje z bsl opracowanym przez Phantom Works Boeinga, znanym jako T-1, oraz wspólnym projektem Boeing Autonomous Systems i General Atomics Aeronautical Systems. Prototyp T-1 jest obecnie testowany na makiecie pokładu lotniskowca. Projekt Lockheed Martina prezentowany jest na razie w postaci zestawu ilustracji przedstawiających latające skrzydło bez usterzenia pionowego.

Wizja bsl Lockheed Martin MQ-25 Stingray lądującego na pokładzie lotniskowca. Pod kadłubem widoczny jest zbiornik paliwa / Ilustracja: Lockheed Martin

Równocześnie Skunk Works zaprezentowały demonstrator technologii nieznanego wcześniej latającego skrzydła oznaczonego jako X-44A. Był on wykorzystany na początku na początku lat 2000. do prób w locie takiego układu. Samolot pokazano podczas Los Angeles County Air Show w Kalifornii. Ujawniając ten bsl Lockheed Martin chce podkreślić długoletnie doświadczenie w projektowaniu bezzałogowych latających skrzydeł. X-44A powstał w okresie pomiędzy zbudowaniem prototypów RQ-3 Darkstar a produkcją rozpoznawczych bsl RQ-170 Sentinel.

Nieujawniony wcześniej demonstrator technologii bezzałogowego latającego skrzydła X-44A / Zdjęcie: thewarzone

US Navy zamierza wybrać dostawcę bezzałogowego tankowca pokładowego we wrześniu br. Dostawy seryjnych samolotów powinny rozpocząć się w połowie lat 2020 (Boeing ujawnia MQ-25, 2017-12-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.