Linie Emirates świętują 10. rocznicę wprowadzenia usługi telefonii komórkowej na pokładzie swoich samolotów. Jako globalny lider innowacji pokładowych przewoźnik przeszedł do historii w marcu 2008 jako pierwsza linia lotnicza na świecie, która umożliwiła pasażerom wykonywanie i odbieranie połączeń oraz wysyłanie SMS-ów z telefonów komórkowych.
Pierwsza rozmowa telefoniczna odbyła się 20 marca 2008 podczas rejsu Emirates z Dubaju do Casablanki. Od tamtej pory wykonano ponad 2,8 mln połączeń, z czego 60% stanowiły połączenia wychodzące z samolotów, a przeszło milion – telefony odbierane przez pasażerów podróżujących na pokładzie Emirates. Najdłuższa zarejestrowana rozmowa telefoniczna miała miejsce 5 lutego 2018, w czasie lotu z Orlando do Dubaju i trwała 3 h i 50 min. Ponadto w ciągu ostatnich 10 lat pasażerowie wysłali lub odebrali 87 mln SMS-ów.
Emirates wyróżniają się pod względem innowacyjności dzięki usługom telekomunikacyjnym i systemowi rozrywki pokładowej. Oprócz możliwości korzystania z telefonu komórkowego na pokładzie od 2008, przewoźnik jako pierwszy zamontował ekrany telewizyjne w każdym fotelu we wszystkich samolotach swojej floty w 1992. Obecnie linie mogą poszczycić się jedną z najbogatszych i najnowocześniejszych ofert rozrywki i usług telekomunikacyjnych na pokładzie. W wielokrotnie nagradzanym systemie rozrywki pokładowej ice pasażerowie znajdą ponad 3,5 tys. kanałów, w tym przeszło 700 filmów z całego świata.
Przeszło 70% samolotów Emirates oferuje dostęp do usługi Live TV, w tym wszystkie Boeingi 777-200LR i 777-300ER. Bezprzewodowy Internet znajduje się na pokładzie ponad 98% całej floty, m.in. we wszystkich Airbusach A380 oraz Boeingach 777-300ER i 777-200LR. We wszystkich klasach pasażerowie mają dostęp do bezprzewodowego Internetu w ramach bezpłatnego pakietu 20 MB danych. Każdego miesiąca z pokładowego Wi-Fi korzysta blisko milion osób (Kobiety w centrum uwagi Emirates , 2018-03-08).