Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Certyfikat EASA dla Cornvalisa TT

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 26 lutego 2009

Europejskie władze lotnicze certyfikat, dopuszczający do lotów dla Cessny 400 Cornvalis TT, jednego z najszybszych samolotów tłokowych na świecie. Maszyny - jeszcze jako Columbia 400 - produkowane są w USA od 2004.

Cessna 400 Cornvalis TT jest najszybszym, jednosilnikowym samolotem świata ze stałym podwoziem. W swojej klasie, prędkością przewyższa go jedynie Mooney Acclaim, który dzięki chowanemu podwoziu osiąga 448 km/h / Zdjęcie: Cessna Aircraft

Cessna wykupiła swojego konkurenta pod koniec 2007 (zobacz: Cessna przejmuje Columbia Aircraft), by zyskać dwa modele szybkich, małych samolotów tłokowych. Przed przejęciem, Cessna miała w swojej ofercie 7 modeli górnopłatów, z których najszybszy mógł rozwijać prędkość do 325 km/h. Columbia dostarczyła zaś dwa dolnopłaty, wykonane całkowicie z kompozytów i z mocnymi silnikami.

Najszybsza w ofercie Cessna 400 Cornvalis TT zabiera na pokład 4 osoby. Długość samolotu to 7,67 m, rozpiętość skrzydeł 11 m, masa - 1168 kg, maksymalna masa startowa - ponad 1,6 t. Silnik Teledyne Continental TSIO-550-C z podwójnym doładowaniem, o mocy 310 KM, zapewnia prędkość maksymalną 435 km/h na wysokości 8330 m i wznoszenie 7,6 m/s. Zasięg przy prędkości ekonomicznej i dwóch pasażerach to 2315 km. Wyposażenie stanowi nowoczesna awionika Garmin 1000 i system kontroli lotu GFC700. A wszystko za ok. 600 tys. USD.

Uzyskanie certyfikatu EASA otworzy dla tego samoloty rynek europejski. Przedstawiciele producenta wiążą z tym wydarzeniem spore nadzieje. Odmówili jednak podania jakichkolwiek szacunków, dotyczących ewentualnych zamówień.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.