Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pod Amsterdamem zginęło 3 pilotów

Lotnictwo cywilne, 27 lutego 2009

Według ostatnich informacji, w katastrofie Boeinga B737-800 pod Amsterdamem, do której doszło w środę, zginęło 5 Turków - członków załogi - i 4 obywateli USA, wśród których byli pracownicy Boeinga.

Samolot spadł ok. 1,5 km od początku pasa startowego lotniska Schiphol (zobacz: Katastrofa pod Amsterdamem). Według informacji, udzielonych przez Freda Andersa, rzecznika prasowego holenderskiej komisji badania wypadków lotniczych, powodem zdarzenia była awaria silników, w wyniku której samolot stracił prędkość i spadł na ziemię, z wysokości ok. 90 m. Przyczyny uszkodzenia układu napędowego nie są na razie znane.

Według pasażerów, silniki przestały pracować w czasie podchodzenia do lądowania. Samolot opadł na błotnistą łąkę ogonem, który się natychmiast odłamał od reszty konstrukcji (grząskie podłoże uchroniło jednak maszynę od groźby pożaru). Równie duże spustoszenia upadek wywołał w przedniej części samolotu. Dziób uderzył w łąkę z dużą prędkością pionową - tył samolotu zadziałał jak punkt podparcia dźwigni. To z kolei spowodowało zniszczenie kabiny pilotów.

Zginęli: kapitan Hasan Tahsin Arian, drugi pilot Murat Sezer i Olgay Ozgur. Śmierć poniosło także dwóch innych członków załogi - prawdopodobnie były to stewardesy - oraz 4 pasażerów, obywateli amerykańskich. Wcześniejsze, potwierdzone doniesienia mówiły, że przynajmniej dwaj z nich byli pracownikami Boeinga.

Zamknięto również ostatecznie listę rannych. Znalazły się na niej 84 osoby. Stan 6 z nich nadal określany jest jako krytyczny. Samolotem lecieli głównie obywatele Turcji i Holandii.

Dzisiaj powinny się zakończyć wstępne badania rejestratorów parametrów lotu. Czarne skrzynki Boeinga zostały przewiezione do doskonale wyposażonego laboratorium w Paryżu. Członkowie komisji badania wypadków lotniczych uprzedzili jednak, że pierwszy komunikat w tej sprawie zostanie wydany prawdopodobnie na początku przyszłego tygodnia.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.