Lufthansa podpisała długo oczekiwany kontrakt na dostawę 30 samolotów regionalnych Bombardier CS100. To pierwsze zamówienie na samoloty CSeries, które zabezpieczy rozpoczęcie produkcji tych maszyn.
CSeries mają tworzyć dwa podstawowe modele: CS100 i CS300 (oznaczenia te są używane od niedawna, wcześniej były to odpowiednio C110 i C130), dla standardowo 110 i 130 pasażerów. Maszyny będą stanowić konkurencję dla największych modeli brazylijskiego Embraera, E-190/195, dla 110-122 pasażerów (maksymalnie, przy jednej, ekonomicznej klasie; dla CSeries liczby te wyniosą 125 oraz 149 osób i będą zbliżone do liczby miejsc w mniejszych modelach Boeingów B737).
Rozwój konstrukcji rozpoczął się oficjalnie w 2004, kiedy Embraer dokonał już oblotu swoich nowych maszyn. W 2006 prace jednak przerwano, z powodu braku zainteresowania linii lotniczych. Program wznowiono rok później, a w połowie 2007 podpisano list intencyjny z Lufthansą.
Od tej pory zarząd Bombardiera wielokrotnie dawał wyraz swojemu rozczarowaniu, z powodu niemożności znalezienia potwierdzonych zamówień na swój nowy produkt (zobacz: Problemy Bombardiera). Ostatecznie dopiero 10 marca władze niemieckiego przewoźnika zgodziły się na sfinalizowanie umowy, która została podpisana dzień później.
Lufthansa zamówiła 30 samolotów w wersji CS100, z opcją na dodatkowe 30 egz. Zostaną one wykorzystane przez spółkę zależną Lufthasy, Swiss International Air Lines, na trasach regionalnych. Pierwsze samoloty seryjne powinny opuścić hale fabryczne w 2013, a rok później trafić do odbiorcy.