Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy kontrakt na CSeries

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 marca 2009

Lufthansa podpisała długo oczekiwany kontrakt na dostawę 30 samolotów regionalnych Bombardier CS100. To pierwsze zamówienie na samoloty CSeries, które zabezpieczy rozpoczęcie produkcji tych maszyn.

Artystyczna wizja nowej konstrukcji Bombardiera. Producent zakłada, że dzięki zastosowaniu większej ilości kompozytów, nowych silników Pratt & Whitney PW1000G i bardziej doskonałych kształtów płatowca, uda się zmniejszyć zużycie paliwa o 20%, w stosunku do obecnie produkowanych samolotów tej klasy. Projektanci zadbali również o największą wśród dużych samolotów regionalnych przestrzeń na jednego pasażera / Rysunek: Bombardier

CSeries mają tworzyć dwa podstawowe modele: CS100 i CS300 (oznaczenia te są używane od niedawna, wcześniej były to odpowiednio C110 i C130), dla standardowo 110 i 130 pasażerów. Maszyny będą stanowić konkurencję dla największych modeli brazylijskiego Embraera, E-190/195, dla 110-122 pasażerów (maksymalnie, przy jednej, ekonomicznej klasie; dla CSeries liczby te wyniosą 125 oraz 149 osób i będą zbliżone do liczby miejsc w mniejszych modelach Boeingów B737).

Rozwój konstrukcji rozpoczął się oficjalnie w 2004, kiedy Embraer dokonał już oblotu swoich nowych maszyn. W 2006 prace jednak przerwano, z powodu braku zainteresowania linii lotniczych. Program wznowiono rok później, a w połowie 2007 podpisano list intencyjny z Lufthansą.

Od tej pory zarząd Bombardiera wielokrotnie dawał wyraz swojemu rozczarowaniu, z powodu niemożności znalezienia potwierdzonych zamówień na swój nowy produkt (zobacz: Problemy Bombardiera). Ostatecznie dopiero 10 marca władze niemieckiego przewoźnika zgodziły się na sfinalizowanie umowy, która została podpisana dzień później.

Lufthansa zamówiła 30 samolotów w wersji CS100, z opcją na dodatkowe 30 egz. Zostaną one wykorzystane przez spółkę zależną Lufthasy, Swiss International Air Lines, na trasach regionalnych. Pierwsze samoloty seryjne powinny opuścić hale fabryczne w 2013, a rok później trafić do odbiorcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.