Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot Belugi XL

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 lipca 2018

Pierwszy samolot transportowy BelugaXL wystartował do pierwszego lotu z lotniska Tuluza-Blagnac 19 lipca o 10:30 czasu lokalnego. Jego trasa wiodła nad południowo-zachodnią Francją.

Pierwszy samolot transportowy Beluga XL podczas oblotu / Zdjęcia: Airbus

Podczas oblotu załogę samolotu stanowili: kapitan Christophe Cail, drugi pilot Bernardo Saez-Benito Hernandez i inżynier prób w locie Jean Michel Pin. Działanie instalacji samolotu i parametry lotu śledził na ziemi w czasie rzeczywistym zespół inżynierów w składzie: Laurent Lapierre i Philippe Foucault. Po udanym, ponad 4-godzinnym locie, Beluga XL powróciła na lotnisko Blagnac, lądując na nim o 14:41 czasu lokalnego.

Belugę XL czeka teraz ok. 600 h lotów próbnych w ciągu następnych 10 miesięcy. Producent planuje uzyskanie Certyfikatu Typu i rozpoczęcie eksploatacji w 2019. Do 2023 wyprodukowanych zostanie 5 samolotów tego typu, które zastąpią eksploatowane obecnie A300-600 Super Transporter. Belugi XL będą operować z 11 zakładów Airbusa, przewożąc kompletne zespoły samolotów pasażerskich produkowanych przez koncern z Tuluzy.

Program Beluga XL uruchomiono w listopadzie 2014, ze względu na rosnącą produkcję Airbusa, która wymagała zwiększenia zdolności do transportu zespołów dużych samolotów komunikacyjnych po 2019 pomiędzy wytwórniami Airbusa we Francji, Niemczech i Hiszpanii. Nowa konstrukcja wywodzi się z transportowca A330-200 Freighter i wykorzystuje wiele jego elementów i urządzeń. Napęd stanowią silniki Rolls-Royce Trent 700.

Całkowita długość kadłuba Belugi XL wynosić ma 63,1 m, średnica kadłuba to 8,8 m, a wysokość całkowita – 18,9 m. Rozpiętość skrzydeł to 60,3 m, a powierzchnia nośna – 361,6 m2. Całkowita masa startowa Belugi XL szacowana jest na 227 000 kg. Masa własna samolotu to 187 000 kg, a maksymalna masa bez paliwa – 178 000 kg. Zasięg z maksymalnym ładunkiem o masie 53 000 kg szacowany jest na ponad 4070 km. W ładowni samolotu mają mieścić się 2 skrzydła Airbusa A350 (Próby dynamiczne Belugi XL, 2018-06-08).




Galeria



Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.