Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

NBAA 2018: Nowe biznesjety Embraera

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 17 października 2018

Podczas rozpoczętej 16 października w Orlando konwencji i wystawy lotnictwa biznesowego National Business Aviation Association (NBAA-BACE) Embraer zaprezentował dwa nowe odrzutowce klasy biznes, noszące nazwy Praetor 500 i Praetor 600 (łac. pretor – wyższy urzędnik w antycznym Rzymie mający tzw. władzę mniejszą). W rzeczywistości są to przekonstruowane Legacy 450 i Legacy 500 (Transatlantycki rekord Legacy 450, 2018-06-06, Pierwszy Legacy 500 zmontowany w Melbourne , 2017-07-14).

Seryjne Praetory 600 mają być dostępne na rynku w drugim kwartale 2019 / Ilustracje: Embraer

Praetor 500 i Praetor 600 to doskonałe samoloty dla przedsiębiorcy, dla pioniera, dla innowatora. Zgodnie z ich nazwą (po łacinie praeire znaczy prowadzić) mają one zdefiniować na nowo pojęcie średniego odrzutowca biznesowego. Wprowadzenie tych samolotów na rynek wspiera naszą wizję fascynowania naszych klientów i zapewnienia im największej wartości i najlepszego doświadczenia w branży – stwierdził prezes i dyrektor generalny Embraer Executive Jets Michael Amalfitano.

Mieszczący 2 pilotów i 7-9 pasażerów Praetor 500 może zabrać maksymalnie 1325 kg ładunku. Jego zasięg z 4 pasażerami na pokładzie i rezerwą paliwa NBAA wynosi 6019 km, co umożliwia mu wykonywanie lotów non stop z Nowego Jorku do Los Angeles, z Miami do Seattle, z Singapuru do Pekinu, czy z Dubaju do Bangkoku.

Napęd samolotu stanowią 2 silniki Honeywell HTF7500E o ciągu 29,1 kN każdy, dzięki którym może rozwinąć prędkość maksymalną M0,83. Maksymalna masa ładunku płatnego to 1325 kg, a maksymalna masa paliwa – 5923 kg. Długość startu przy maksymalnej masie startowej wynosi 1299 m, a długość lądowania (z 4 pasażerami o masie 91 kg każdy i rezerwą paliwa NBAA) to 637 m.

We wnętrzu Praetora 600 mieści się 2 pilotów i 8-12 pasażerów. Gdy samolot zabierze 4 pasażerów i rezerwę paliwa NBAA jego zasięg wynosi 7223 km, dzięki czemu może wykonać bezpośredni lot z Londynu do Nowego Jorku, z São Paulo do Cape Town, czy z Dubaju do Hong Kongu.

Prędkość maksymalna Praetora 600 to także M0,83, a jego napęd również stanowią 2 silniki HTF7500E o ciągu zwiększonym do 33,5 kN każdy dzięki zmianie oprogramowania sterującego. Maksymalny ładunek płatny to 1815 kg, a maksymalna masa paliwa – 7251 kg. Do startu przy maksymalnej masie startowej samolot potrzebuje 1463 m, a do lądowania (z 4 pasażerami o masie 91 kg każdy i rezerwą paliwa NBAA) – 692 m.

Obydwa Praetory mogą wznieść się na maksymalną wysokość 13 716 m. Wysokość kabinowa to 1768 m. Wnętrza samolotów, w stylu Bossa Nova inspirowanym brazylijską spuścizną, mają fotele z wykończeniem naśladującym chodnik na nadmorskiej promenadzie w Rio de Janeiro oraz szafki i stoliki o zaokrąglonych narożnikach wykonane z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym.

Wyposażenie kabiny załogi nowych brazylijskich odrzutowców stanowi układ sterowania lotem fly-by-wire i awionika Rockwell Collins Pro Line Fusion, z radarem Multiscan pokazującym pogodę na danej wysokości i przewidującym gradient wiatru, wyświetlającą informacje o ruchu lotniczym i odbierający sygnały od innych uczestników ruchu lotniczego oraz syntetyczny system naprowadzania wizualnego (SVGS), dzięki któremu minimalna wysokość decyzji dla ILS Cat I zostanie zmniejszona (o 50 stóp) do 150 stóp bez konieczności zabudowania w samolocie wskaźnika przeziernego lub specjalnego treningu.

Opcjonalnie w obydwu samolotach można zabudować układ Embraer Enhanced Vision System (E2VS) polepszający widoczność w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i wskaźnik przezierny Rockwell Collins HGS-3500, który może pokazywać obrazy zarówno z E2VS i SVGS oraz układ nawigacji inercjalnej Honeywell Laseref VI, polepszający nawigację w obszarach podbiegunowych.

Cena podstawowej wersji Praetora 600 wynosi 20,995 mln USD (77,76 mln zł). Samoloty mają seryjne mają być dostępne w drugim kwartale przyszłego roku. Natomiast Praetor 500, kosztujący 16,995 mln USD (62,94 mln zł), wejdzie na rynek w trzecim kwartale 2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.