Władze Bombardiera podpisały drugą umowę na rozwijane samoloty regionalne CSeries. Brak zamówień stawiał pod znakiem zapytania program budowy konkurenta dla Boeingów rodziny B737, Airbusów A320 i Embraerów E-195.
W ostatnim dniu marca przedstawiciele kanadyjskiego Bombardiera poinformowali o podpisaniu kontraktu z Lease Corporation International (LCI) na dostawy 3 CS100 i 17 CS300. Ich katalogowa wartość to 1,44 mld USD. Umowa zawiera również opcję na dodatkowe 20 maszyn.
LCI to prywatne przedsiębiorstwo, powstałe w 2004, wypożyczające samoloty liniom lotniczym. Obecnie posiada 5 Boeingów i Airbusów, oczekując na dostawy na przełomie tego i przyszłego roku kolejnych 6 A330-300 (liczba zakupionych od 2004 maszyn była zdecydowanie większa i można ją szacować na ok. 40 egz.). Należy do International Lease Finance Corporation, która jest właścicielem aż 900 samolotów.
Ostatnie zamówienie LCI ma być realizowane nie wcześniej, niż od 2013. W tym roku bowiem Bombardier przewiduje pierwsze dostawy swoich maszyn CSeries.
Dla kanadyjskiego producenta podpisanie umowy jest ogromnym sukcesem. Mimo sporego zapotrzebowania na samoloty dla 100-150 pasażerów, ten segment jest już dobrze zagospodarowany maszynami Boeinga, Airbusa i Embraera. Z tego powodu Bombardier przez kilka lat nie zdołał podpisać żadnej umowy, w sprawie zakupu rozwijanej przez siebie konstrukcji. Spowodowało to nawet przerwanie prac w 2006. Wznowiono je dopiero rok później, po podpisaniu listu intencyjnego z Lufthansą na 30 samolotów CS100, z opcją na kolejne 20. Przedłużenie się okresu sfinalizowania kontraktu z tym przewoźnikiem, wywołało widoczną irytację władz kanadyjskiego przedsiębiorstwa (zobacz: Problemy Bombardiera), złagodzone dopiero w ubiegłym miesiącu, podpisaniem ostatecznej umowy z niemieckim przewoźnikiem (zobacz: Pierwszy kontrakt na CSeries).
O ile porozumienie z Lufthansą zabezpieczyło produkcję mniejszego modelu, standardowo dla 110 pasażerów, umowa z LCI pozwala na finansowanie produkcji CS300, przeznaczonego dla 130 osób, a w wersji z jedną, turystyczną klasą, nawet dla 149 pasażerów.