Eclipse Owners Group (EOG), stowarzyszenie prywatnych właścicieli samolotów Eclipse 500, podpisało list intencyjny o zapewnieniu serwisowania tych samolotów przez Hawker Beechcrafta.
Przed bankructwem Eclipse Aviation, klienci otrzymali 259 egz. bardzo lekkich odrzutowców, Eclipse 500. Całkowite wstrzymanie produkcji części zamiennych (zobacz: Co po Eclipse?,) prowadzi do stopniowego uziemienia tych samolotów.
W związku z tym, że wszystkie próby wykupienia, najpierw bankruta, a potem jedynie majątku po nim, zakończyły się do tej pory bez rezultatu, EOG, stowarzyszenie prywatnych właścicieli Eclipse 500, podpisało list intencyjny z Hawker Beechcraftem o serwisowaniu tych maszyn.
Hawker Beechcraft jest dużym, renomowanym producentem, który w 2008 dostarczył odbiorcom rekordową liczbę 411 samolotów, w tym 178 turbośmigłowych i 103 tłokowe (zobacz: 140 mln strat Hawker Beechcrafta). Mimo kryzysu, potencjał tego przedsiębiorstwa zapewnia jego przetrwanie. Podobnie jak gęstej sieci serwisowej.
Z drugiej strony możliwość obsługiwania sporej liczby samolotów odrzutowych jest również interesująca dla wytwórni. Wartość wyprodukowanych Eclipse 500 przekracza 400 mln USD, co oznacza także wielomilionowe wpływy z ich serwisowania. Z tego powodu obserwatorzy rynku uważają, że rozpoczęte negocjacje powinny zakończyć się sukcesem.
Podpisanie ewentualnej umowy nie rozwiąże problemu braku części zamiennych. Przedstawiciele EOG wielokrotnie jednak zapewniali, że w przypadku braku chętnych na majątek po Eclipse Aviation, sami właściciele pięćsetekwykupią park maszynowy, niezbędny do wznowienia produkcji podzespołów płatowca.