Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraińskie Rusłany dla SALIS

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 07 stycznia 2019

Ukraińskie przedsiębiorstwo Antonow poinformowało, że Ukraina będzie nadal współpracować z NATO w ramach programu SALIS (Strategic Airlift International Solution, ang. rozwiązania międzynarodowego lotniczego transportu strategicznego). Dla jego potrzeb Antonow wydzierżawi Sojuszowi dwa ciężkie samoloty transportowe An-124-100 Rusłan. Umowa dotyczącą tej kwestii, po raz pierwszy podpisana w styczniu 2006, została niedawno przedłużona na kolejne 3 lata, do 31 grudnia 2021.

Ukraińskie Rusłany będą używane przez SALIS co najmniej do końca 2021 / Zdjęcie: Antonow

Zgodnie ze zobowiązaniami umowy, od 1 stycznia 2019, Antonow zapewnia na bieżąco dwa samoloty typu An-124-100 Rusłan, które będą wykonywać zadania transportu lotniczego dla uczestników programu SALIS – stwierdzono w oficjalnej relacji prasowej Antonowa. W kwietniu 2018 rosyjskie towarzystwo Wołga-Dniepr poinformowała dowództwo NATO o zerwaniu umowy o przewozach dużych ładunków samolotami An-124-100 w ramach programu SALIS (Rosyjskie An-124 nie dla NATO, 2018-04-17).

Wydzierżawienie przez NATO samolotów An-124-100 Rusłan ma umożliwić uniezależnienie się Sojuszu od floty strategicznych transportowców C-5 i C-17 US Air Force. Porozumienie SALIS obejmuje obecnie 10 krajów członkowskich NATO – Belgię, Czechy, Francję, Luksemburg, Niemcy, Norwegię, Polskę, Słowację, Słowenię i Węgry. Udział w SALIS gwarantuje im możliwość korzystania z Rusłanów łącznie przez co najmniej 1600 h w roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.