Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Referaty z konferencji ARAC 2017

Lotnictwo cywilne, Publikacje, 21 lutego 2019

W 2017 ML Skrzydlata Polska patronował konferencji Airline Regulatory and Antitrust Conference (ARAC) zorganizowanej przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych na Uniwersytecie Warszawskim. Książka z referatami z tej konferencji, pt. Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transportukazała się niedawno nakładem wydawnictwa Routledge. Zapraszamy do lektury.

 

Harmonising Regulatory and Antitrust Regimes for International Air Transport (pod red. Jana Walulika), odpowiada na aktualne problemy braku jednolitych standardów prawnych w międzynarodowym lotnictwie cywilnym. Opracowanie powstało w oparciu o dyskusję przeprowadzoną podczas konferencji Airline Regulatory and Antitrust Conference, zorganizowanej 20 października 2017 przez Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego z udziałem czołowych polskich i międzynarodowych ekspertów lotniczych (Shadi A. Alshdaifat, Elena Carpanelli, Paul S. Dempsey, Piotr P. Dziubak, Elmar M. Giemulla, Peter P.C. Haanappel, Agnieszka Kunert-Diallo, Bashar H. Malkawi, Pablo Mendes de Leon, Małgorzata Polkowska, Andrea Trimarchi, Frans G. von der Dunk, Jan Walulik, Paweł Zagrajek, Marek Żylicz).

Książka skupia się na międzynarodowych rozbieżnościach w obrębie regulacji i ochrony konkurencji w lotnictwie oraz na potencjalnych odpowiedziach na ten problem. Rozważane są strategie multilateralizacji i defragmentacji prawa lotniczego, w tym ramach systemów ICAO i WTO, a także zagadnienia związane z prywatyzacją, współpracą międzynarodowa i konsolidacją przewoźników lotniczych.

Kolejno dyskusji poddana jest międzynarodowa harmonizacja polityki lotniczej i regulacji lotniczych z prawem i polityką konkurencji. Ta część pracy skupia się na specyficznych cechach prawa konkurencji takich jak jego ekstraterytorialne zastosowanie oraz immunitety antymonopolowe. Omówione zostają tez szczególne problemy prawne związane z funkcjonowaniem aliansów lotniczych, takie jak code-sharing, leasing, franchising, wspólne marki handlowe, a także współpraca joint-venture i właściwe fuzje przewoźników lotniczych.

Dalsza debata zmierza w kierunku konkurencji i możliwych konfliktów miedzy prawem transportu lotniczego a innymi reżimami prawnymi, takimi jak prawo kosmiczne, prawo ochrony środowiska czy prawo pracy, które są relewantne dla lotnictwa i rozwijającej się działalności lotniczo-kosmicznej. Publikacja skupia się także na specyficznych problemach prawnych, takich jak uregulowanie turystyki kosmicznej w ramach prawa lotniczego, własność i kontrola przewoźników lotniczych, odpowiednia równowaga między bezpieczeństwem lotniczym a liberalizacją w lotnictwie, rozwój regionalnych inicjatyw liberalizacyjnych, czy eliminowanie luk związanych z dostępnością transportu lotniczego.

Unikalną cechą książki jest połączenie różnych perspektyw na omawiane sprawy, zaprezentowanych przez znanych ekspertów sektora lotniczego i kosmicznego, reprezentujących wiodące światowe rynki lotnicze i ośrodki akademickie zajmujące się prawem lotniczym (Airline Regulatory and Antitrust Conference , 2017-10-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.