Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Ostatni, prezydencki Ił-96

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 kwietnia 2009

W ciągu najbliższych dni rosyjska eskadra rządowa otrzyma ostatni, 4. samolot Ił-96-300, dzięki czemu będzie można zrezygnować z ostatniego, przestarzałego Ił-62.

Ił-96-300 w wersji cywilnej zabiera standardowo na pokład 256 pasażerów. Wersja prezydencka, podobnie jak w przypadku samolotów z USA, zapewnia możliwości kierowania państwem także z powietrza. Stąd cała gama dodatkowego wyposażenia, głównie łączności. Można jednak przyjąć za bardzo prawdopodobne, że samoloty tego typu charakteryzują się np. podwyższoną odpornością na działanie impulsu elektromagnetycznego i zostały wyposażone w środki samoobrony / Zdjęcie: Objedinjonnaja Aviasroitelnaja Korporatsija

Eskadra rządowa (Prezidenckij Awiaotriad) wykorzystuje już 3 samoloty Ił-96-300PU (punkt uprawlienija) o nr. RA96012, RA96016 i RA96018. Ostatni, oznaczono jako RA96019, umożliwi wycofanie ostatnich, przestarzały Ił-ów 62M.

Najnowszy Ił-96 zakończył 16 kwietnia serię prób, 6-godzinnym lotem z lotniska fabrycznego OAO Woroneżskoje Aktsionernoje Samoletostroitelnoje Obszcziestwo (WASO). Zostanie przekazany odbiorcy pod koniec bieżącego miesiąca.

Ił-y będą wykorzystywane przez prezydenta - jak do tej pory - ale również premiera, Władimira Putina. Wcześniej polityk tej rangi wykorzystywał starsze typu samolotów: Ił-62, Tu-154M, Jak-40 i Tu-134 (zobacz: Nowe samoloty dla prezydenta i premiera Rosji).

Dostawy Ił-ów 96 są jednym z elementów odmłodzenia wyposażenia eskadry prezydenckiej i całego systemu kierowania i łączności władz Federacji (prezydent jest jednocześnie faktycznym, a nie tylko nominalnym głównodowodzącym sił zbrojnych). Obecnie trwa również proces dostaw 6 egz. mniejszych Tu-214.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.