Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

American uziemiły 14 Boeingów 737

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 08 marca 2019

American Airlines Group poinformowała o uziemieniu wczoraj 14 Boeingów 737-800. Stało się to po doniesieniach pilotów o niezamykaniu się niektórych bagażników kabinowych. Problemy wykryto w 2 samolotach, ale z ostrożności linie uziemiły jeszcze 12 maszyn, które przeszły ostatnio modernizację kabin wykonywaną przez ATS (Aviation Technical Services) w Paine Field – przedsiębiorstwo licencjonowane przez Boeinga i FAA (Federal Aviation Administration).

Wnętrze zmodernizowanego samolotu Boeing 737-800 American Airlines, mieszczące 12 dodatkowych foteli, częściowo kosztem mniejszej ilości miejsca na nogi pasażerów. Nad fotelami – feralne bagażniki / Zdjęcie: Bankrate

ATS stale współpracuje z American Airlines, a obecny kontrakt ma obowiązywać jeszcze kilka lat. Przedsiębiorstwo przebudowywało ostatnio wnętrza 14 Boeingów 738-800, aby mogły one pomieścić 12 pasażerów więcej (z fotelami w odstępach 30-calowych), czyli łącznie 172. Przy okazji wymiany foteli wymieniano też inne wyposażenie, w tym bagażniki podsufitowe. Po powrocie do eksploatacji okazało się, że prace nie zostały wykonane prawidłowo.

Samoloty, w których zauważono problemy z bagażnikami przebazowano do bazy obsługowej American Airlines w Tulsa w stanie Oklahoma. Tam mechanicy wykryli kolejne usterki, w tym związane z nowym okablowaniem, grożące pożarem. Oceniono, że prace nie zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi standardami. W związku z tym powiadomiono FAA  i wezwano wykonawcę prac do usunięcia usterek.

Przewody wysokiego napięcia prowadzące do APU (Auxiliary Power Unit) jednego z modernizowanych Boeingów 737-800, które nie są oddzielone lub ułożone płasko. Według mechaników stanowi to potencjalne zagrożenie pożarowe / Zdjęcie: twitter

Choć American Airlines to największy przewoźnik lotniczy na świecie, uziemienie 14 samolotów także dla niego stanowi poważny problem. W związku z tą decyzją linie już musiały odwołać 40 lotów i znaleźć rezerwowe połączenia dla ich pasażerów. Zapewniają, że ich pracownicy wykazują w tym zakresie nadzwyczajną aktywność. Nie wiadomo, jak długo potrwa uziemienie samolotów i ile jeszcze lotów zostanie odwołanych.

American Airlines zmodernizowały ostatnio wnętrza 70 samolotów 787-300 w ramach programu o wewnętrznym kryptonimie Oasis (łącznie obejmuje on ponad 600 samolotów, w których montowane są m.in. instalacje szybkiego Wi-Fi) W 14 (według niektórych źródeł – 15) z nich prace realizował ATS. Z samolotami modernizowanymi przez innych kontrahentów przewoźnik nie odnotował żadnych problemów (Pierwszy A321neo dla American Airlines, 2019-02-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.