Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lion Air rezygnują z Boeingów 737 MAX

Wypadki, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 12 marca 2019

Indonezyjskie Lion Air chcą zrezygnować z wartego 22 mld USD zamówienia na Boeingi 737 MAX. Według źródeł w przedsiębiorstwie, próby rozwiązania umowy trwają od czasu katastrofy samolotu tego typu, w której 29 października 2018 zginęło 189 osób (Katastrofa Boeinga 737 w Indonezji, 2018-10-29). Determinacja indonezyjskiego przewoźnika zwiększyła się po katastrofie kolejnego 737 MAX 8, tym razem w barwach Ethiopian Airlines (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10).

Indonezyjskie linie analizują teraz możliwość zakupu samolotów Airbusa. Biorą pod uwagę przede wszystkim model A321neo. Według mediów, najbardziej zdeterminowany, by anulować kontrakt z Boeingiem jest Rusdi Kirana – współwłaściciel Lion Air. Relacje między indonezyjskim przewoźnikiem a amerykańskim koncernem pogorszyły się, gdy ten wskazał jako najbardziej prawdopodobną przyczynę katastrofy problemy eksploatacyjne przewoźnika i błąd pilota, a nie niedopracowany komputerowy system kontroli lotu.

Szczątki rozbitego Boeinga 737 MAX 8 linii Ethiopian

Po dwóch kolejnych katastrofach używanych od niecałych 2 lat Boeingów 737 MAX 8, jako pierwsze samoloty tego typu uziemiły władze lotnicze ChRL. Po nich z latania nowymi Boeingami rezygnowały kolejne państwa. Tymczasem amerykańska FAA zapowiedziała jedynie zmianę oprogramowania 737 MAX 8, którą producent miał wprowadzić najpóźniej w kwietniu. Jednak gdy kolejne kraje względnie niezależne od USA, a nawet Australia i W. Brytania, zdecydowały się na pójście za przykładem Chin, zakaz lotów potencjalnie niebezpiecznymi samolotami wprowadziła także europejska EASA. Na wstrzymanie lotów Boeingów zdecydowały się nawet władze PLL LOT (PLL LOT uziemiły MAX-y, 2019-03-12).

Nieoficjalnie wiadomo, że Lion Air odmówiły odebrania kolejnych Boeingów 737 MAX 8 (w 2019 powinny otrzymać 4 samoloty tego typu). O tej decyzji linie miały poinformować Amerykanów jeszcze w lutym br.

Utrata zamówienia Lion Air może być początkiem poważniejszego kryzysu. W wielu państwach wątpliwości budzi nie tylko jakość techniczna Boeingów 737 MAX 8, ale także reakcja producenta i amerykańskiego nadzoru, starających się bagatelizować problem, a nawet sugerować inne niż techniczne przyczyny katastrof. W związku z kolejną katastrofą i jej konsekwencjami wartość akcji Boeinga spadła wczoraj aż o 13% – więcej niż po zamachach z 11 września 2001.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.