Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Europejskie tournee B-52

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 22 marca 2019

Jak już informowaliśmy, do bazy Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych W. Brytanii) Fairford przebazowano 6 bombowców strategicznych B-52H z 2nd Bomb Wing z bazy USAF Barksdale w Luizjanie. Celem ich pobytu w Europie jest zademonstrowanie zdolności US Air Force do szybkiego przerzutu bombowców z macierzystych baz do rejonu Morza Bałtyckiego. Samoloty mają też wziąć udział w serii ćwiczeń, operując od koła podbiegunowego aż po Saharę.

Jeden z B-52H przebazowany do Fairford / Zdjęcie: Derek Bower

Podczas przelotu nad Atlantykiem bombowce pobierały paliwo z tankowców KC-135 z 100th ARW USAF z bazy RAF Mildenhall. Następnie wykonały symulowane uderzenia na kilka celów nieopodal Bałtyku i wylądowały w Fairford.

Podczas spotkania z dziennikarzami zaproszonymi do Fairford, które odbyło się 19 marca, gen. broni Jeffrey L. Harrigian, z-ca d-cy U.S. Air Forces in Europe-Air Forces Africa, potwierdził, że 4 B-52H wykonały misje szkoleniowe w trzech różnych lokalizacji – nad wodami M.  Norweskiego, Bałtyku i M. Śródziemnego wokół Grecji. W Estonii załogi B-52H szkoliły się we współdziałaniu z wysuniętymi nawigatorami naprowadzania, a nad Grecją wykonywały wspólne loty z samolotami wielozadaniowymi F-16 miejscowych wojsk lotniczych.

Gen. Harrigian wyjaśnił, że pobyt B-52H w Europie pokazuje gotowość i zdolność USAF do szybkiego przebazowania samolotów tego typu, a także pomaga amerykańskim lotnikom w zaznajomieniu się z procedurami wykonywania lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej, co poprawia ich umiejętności podczas operowania na Starym Kontynencie.

Rosyjskie Ministerstwo Obrony podało, że 20 marca para Su-27 WKS FR przechwyciła B-52H (nr ser. 61-0013, nr takt. 1013, sygnał wywoławczy AERO32) nad wodami międzynarodowymi M. Bałtyckiego i towarzyszyła mu podczas lotu. Gdy Amerykanie obrali kurs powrotny do W. Brytanii, Rosjanie także powrócili do swojej bazy.

Według relacji USAF w/w samolot 20 marca przeprowadził ćwiczenia we współdziałaniu z wysuniętymi nawigatorami naprowadzania na Litwie i w Polsce, a także zrzucił ćwiczebne uzbrojenie na litewski poligon i wykonał symulowane misje bezpośredniego wsparcia lotniczego razem z odrzutowcami L-39 Albatros Karinės Oro Pajėgos (wojsk lotniczych Litwy, Już 6 B-52H w Europie, 2019-03-17).

Na podstawie informacji Dereka Bowera


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.