Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Leguany dla Turcji

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 kwietnia 2009

Przedstawiciele Krauss-Maffei Wegmann poinformowali, że finalizują rozmowy z biurem zamówień wojskowych BWB, co jest niezbędne do rozpoczęcia realizacji kontraktu z Turcją, na dostawy 36 mostów towarzyszących Leguan na podwoziach czołgów Leopard 1.

Leguan na podwoziu Leoparda 1 / Zdjęcie: KMW

Większość prac i podzespołów wykona strona turecka, montując zestawy mostowe na przebudowanych czołgach Leopard 1 (kraj ten posiada 337 wozów tego typu). KMW dostarczy jednak technologię i będzie ściśle współpracowała z przyszłym użytkownikiem.

Mosty typu Leguan, o długości 26 m i obsługiwane przez jednego operatora, cieszą się stosunkowo dużą popularnością. Bundeswehra wykorzystuje je na podwoziach Leopardów 1 i 2, podobnie jak wojska lądowe Norwegii, Grecji, Belgii i Finlandii. Są także zabudowywane na innych podwoziach, w tym kołowych MAN-ach (8x8) i fińskich Sisu ETP (10x10; zobacz: Fińska mobilność), a także czołgowych, w tym amerykańskich M1 czy hiszpańskich M47/M60.

5 egz. zabudowały także Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy na podwoziach PT-91M, w ramach dostaw do Malezji. W ten sposób powstały mosty towarzyszące PMC-Leguan (PMC-91M; zobacz: Kontrakt malezyjski blisko finału).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2018 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.