Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni, przedseryjny VH-71

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 29 kwietnia 2009

Brytyjskie zakłady AustaWestlanda w Yeovil opuścił wczoraj ostatni, 9. egz. śmigłowca VH-71 Kestler, zbudowany na mocy umowy o pierwszym etapie finansowania programu pozyskania nowych maszyn dla eskadry prezydenckiej w USA.

Jeden z prototypów VH-71. Ostatni ze śmigłowców przedseryjnych zostanie przewieziony jeszcze w tym tygodniu do USA, na pokładzie transportowego C-17 / Zdjęcie: NAVAIR

Mimo zapowiedzi sekretarza obrony, Roberta Gatesa skasowania coraz droższego programu pozyskania następców wiekowych, prezydenckich Sea Kingów (wersja specjalna VH-3D) i Black Hawków (VH-60N) (zobacz: Pentagon ogłosił projekt budżetu na 2010), Lockheed Martin i AgustaWestland kontynuują prace, zlecone w 2005.

Wtedy Pentagon zlecił kosztem 3,7 mld USD przeprowadzenie pierwszego etapu programu - dostarczenia 4 testowych i 5 przedseryjnych egz. VH-71. Ponad czwarta część tej sumy wpłynęła na konto europejskiego przedsiębiorstwa. W zasadzie przekazanie ostatniego śmigłowca kończy najważniejszy etap działalności AgustyWestlanda w tej fazie produkcji. Za doposażenie odpowiedzialny jest Lockheed Martin i to właśnie ten koncern ma ogromne problemy ze sprostaniem wysokim oczekiwaniom Pentagonu (zobacz: Tajemnice Kestlera).

Według przedstawicieli AgustaWestlanda, od stycznia 2005 odbiorca zgłosił 800 poprawek, w tym 50, wymagających ponownego przeprojektowania kluczowych systemów śmigłowca.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.