Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Przeglądy A400M z użyciem bsl

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 30 maja 2019

Dowództwo Ejército del Aire (wojsk lotniczych Hiszpanii) podjęło decyzję o wdrożeniu nowych środków wykonywania inspekcji samolotów transportowych Airbus A400M. Będą to bezzałogowe statki latające i rozszerzona rzeczywistość. Pierwsze próby zostaną przeprowadzone w bazie w Saragossie, gdzie stacjonuje 31 Ala (skrzydło). W przyszłości planuje się zastosowanie nowych technologii także do przeglądów innych samolotów, w tym transportowców C295 i CN235.

Wojska lotnicze Hiszpanii będą wykonywać inspekcje transportowców A400M z użyciem małych bsl / Zdjęcie: Airbus

Wyposażone w czujniki i kamery wysokiej rozdzielczości bezzałogowce będą w ciągu kilku godzin, a nie dni, skanują samolot, przechodzący prace obsługowe. Bezpieczne połączenie umożliwia wyświetlanie danych i informacji generowanych na tabletach i okularach z rozszerzoną rzeczywistością, umożliwiając personelowi obsługowemu szybką identyfikację i wdrożenie procedur obsługowych i działań naprawczych. Jednocześnie wszystkie procedury inspekcji i obsługi zostaną formalnie i w całości zarejestrowane w dzienniku obsług. Nowa technologia nie tylko skraca czas inspekcji, ale także pomaga we wczesnym wykrywaniu usterek i zagwarantowaniu jakości i zdatności do lotu po obsłudze technicznej.

Zdaniem gen. José Luis Pardo Jario, szefa biura hiszpańskiego sztabu generalnego Ejército del Aire rozwiązanie takie znacząco wspomoże obsługę techniczną floty hiszpańskiego lotnictwa, jako mniej czasochłonna i bardziej ekonomiczne, a przede wszystkim umożliwi podniesienie kwalifikacji personelu zajmującego się obsługą techniczną samolotów, zgodnie z nową erą cyfrową.

Próby zastosowania bsl do przeglądów A400M pozwolą Airbusowi skorzystać z rzeczywistych danych użytkownika, nie tylko aby dopracować algorytmy bezpiecznego autonomicznego lotu bezzałogowca wokół samolotu, unikając w ten sposób stosowania podestów i ciężkiego sprzętu mobilnego, który może uszkodzić samolot, ale także do przetwarzania terabajtów obrazów i danych jako biblioteki głębokiego uczenia, która pozwala na opracowanie niezawodnego systemu wykrywania usterek opartego na sztucznej inteligencji.

Wcześniej analogiczne rozwiązanie wdrożyły Royal Australian Air Force (królewskie wojska lotnicze Australii, Inspekcja C-17 z użyciem bsl, 2018-11-28).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.