Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

PAS 2019: Tylko 861 samolotów

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 20 czerwca 2019

Podczas tegorocznego Paris Air Show producenci sprzedali tylko 861 samolotów komunikacyjnych. . Liczba ta obejmuje 26 samolotów wcześniej zarezerwowanych dla nieujawnionych klientów oraz 174 samoloty zamówione w ramach opcji, praw zakupu lub listów intencyjnych. Gorszy wynik (742 samoloty) uzyskano tylko w 2016 w Farnborough. Dodatkowo wykorzystano prawo do zmiany zamówienia na inny typ, dotyczące dotyczące 336 samolotów (z czego aż 78 na A321XLR).  

Tegoroczny Paris Air Show był jedną z najgorszych w ostatnich latach imprez dla producentów samolotów komunikacyjnych. Najwięcej sprzedał ich Airbus / Zdjęcie: Bartosz Głowacki   

Zwycięzcą pod względem liczby zamówień okazał się Airbus. Linie lotnicze zakupiły 383 samoloty produkowane przez koncern z Tuluzy. Z liczby tej 238 to samoloty rodziny A320neo, 80 – A220 i 35 – rodziny A320ceo. W dodatku Airbus już pierwszego dnia wystawy ogłosił wprowadzenie na rynek nowego modelu – A321XLR, który w opinii fachowców może stanowić duże zagrożenie dla wciąż owianego tajemnicą NMA Boeinga (Airbus oferuje A321XLR, 2019-06-17).

Boeing sprzedał na Le Bourget 232 samoloty, jednak co najważniejsze, aż 200 z nich to 737 MAX – po raz pierwszy w historii podpisano zamówienie dotyczące wciąż uziemionego typu. Kroplówką dla Amerykanów okazał się kontrakt z holdingiem IAG, który postanowił nabyć po sto 737-8 i 737-10.  

Na trzecim miejscu uplasował się ATR, ze 145 sprzedanymi samolotami. Większość z nich zamówiło przedsiębiorstwo leasingowe NAC, które nabyło 35 ATR 42-600/72-600, z opcją na kolejnych 35 i prawami zakupu dalszych 35. Oprócz tego francusko-włoski koncern wprowadził na rynek model ATR 42-600S (skróconego startu i lądowania), przystosowany do operowania z pasów długości 800 m.

Mimo zaprezentowania efektownego malowania samolotu Embraer 195-E2, określanego jako TechLion, brazylijski koncern tym razem nie został Łowcą Zysków i zdobył zamówienia na zaledwie 78 samolotów.

Mitsubishi Aircraft zawarło memorandum o porozumieniu nieujawnionym klientem z Ameryki Pn. w sprawie zakupu 15 samolotów SpaceJet M100. Najsłabiej wypadli Kanadyjczycy z Viking Air (de Havilland of Canada), którzy sprzedali 6 Q400 i dwa DHC-6-400.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.