Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MTU-2020 – nowy czołgowy most towarzyszący

Imprezy branżowe, Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 27 czerwca 2019

Omskij Zawod Maszinostrojenija – część tak zwanej Uralskiej Wagonki, czyli koncernu UWZ, pokazał na podmoskiewskiej wystawie zbrojeniowej Armija-2019 prototyp nowego rosyjskiego szturmowego mostu towarzyszącego na opancerzonej platformie gąsienicowej – MTU-2020. Most ma w przyszłości umożliwiać działania bojowe rosyjskim czołgom T-14 Armata i różnym wersjom wozów T-90.

Na podmoskiewskiej wystawie Armija-2019 zademonstrowano w pełni rozłożone przęsła mostu 27-metrowego stalowego wozu MTU-2020, o rozwiązaniach polimerowych na razie tylko mówiono / Zdjęcie: UWZ via ROrużije

Z wypowiedzi Igora Łobowa, szefa spółki akcyjnej Omsktransmasz wynika, że wóz został specjalnie zaprojektowany, biorąc pod uwagę doświadczenia bojowe walk pancernych w Syrii, najprawdopodobniej na wyraźnie polecenie Moskwy. A zdaniem Łobowa jest dowodem na inwencję twórczą i nadal podtrzymywane zdolności twórcze ośrodka omskiego – budowy skomplikowanych układów inżynierii pancernej.

MTU-2020 zbudowano na przedłużonej o jedną parę kół (7 na jednej burcie) platformie czołgowej wozu T-72 B3 lub T-90A. Jest to takie samo rozwiązanie jak to, zastosowane w polskim najnowszym moście szturmowym MG-20 Daglezja-G gliwickiego OBRUM. Rosyjski most ma jednak w przeciwieństwie do naszego zasięg przęsła – 27 m, a szerokość jezdni – 4,6 m. Warto przypomnieć, że poprzedni model czołgu mostowego Uralskiej Wagonki – MTU-90M miał zasięg rozkładanego przęsła 25 m i nośność do 50 t.

Obecne rozwiązanie, z uwagi na to, że musi być elementem systemu bojowego czołgu T-14 Armata pozwala na przeprawy wozom o masie do 60 t. Cały pojazd z przęsłami ma masę 58,5 t. Ale jak informuje Igor Łobow – trwają prace nad tym, aby stalowe przęsła 27-metrowego mostu rozkładanego zastąpić w przyszłości konstrukcją z tworzyw polimerowych. Co przynieść ma obniżenie masy całego zestawu do 55,85 t. A już teraz, wedle Łobowa, system rozkładania MTU-2020 przystosowano do pracy z przęsłami stalowymi i polimerowymi.

Rosyjskie media przekazują, że sekwencja rozkładania mostu MTU-2020 zabiera do 5 min. Załogę wozu tworzy dwóch ludzi – kierowca i dowódca-operator. Żołnierze obsługujący MTU-2020 chronieni mają być tak, jak załogi czołgów, którym towarzyszą. Pojazd wyposażony jest w rosyjski system dookólnej obserwacji za pomocą układu kamer, a także bierne systemy obrony, takie jak wyrzutnie pułapek i granatów do stawiania dymnych kurtyn wielospektralnych (Toaleta w T-14 Armata, 2019-03-08).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.