Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Serbsko-afrykanerski Czarny Wilk

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 04 lipca 2019

Południowoafrykańska spółka ADG Mobility i serbska Srboauto rozpoczęły opracowywanie nowego amfibijnego pojazdu bojowego 6×6 o nazwie Kurjak (Czarny Wilk). Projekt został rozpoczęty w marcu 2019 przez Srboauto, która specjalizuje się w naprawach, obsłudze i przeglądach pojazdów dla armii serbskiej. Kurjak został opracowany jako prywatna inicjatywa w oparciu o zapotrzebowanie na dobrze chroniony wielozadaniowy pojazd amfibijny 6×6, aby wypełnić lukę między pojazdami Milos 4×4 i Lazar 8×8, dostarczanymi przez rządowy Jugoimport (Lazar III – nowy KTO armii serbskiej, 2019-01-12).

Wizualizacja wozu 6×6 Kurjak / Ilustracja: ADG Mobility

W tej chwili armia serbska nie ma amfibijnego pojazdu kołowego z ochroną balistyczną STANAG 4569 poziomu 4 i przeciwminową poziomu 4A/4B, jaką ma Kurjak. Opancerzenie może również wytrzymać wybuch fugasa (IED) o masie 50 kg, w odległości 5 m od pojazdu.

Kurjak będzie napędzany silnikiem wysokoprężny o mocy 540 KM z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Pojazd o masie 24 t będzie rozwijał maksymalną prędkość 115 km/h na drodze i 8 km/h na wodzie i ma być zdolny od pokonywania zboczy o nachyleniu do 60%.

Długość wozu to 7 m, a wysokość – 2,6 m. Kurjak będzie przewoził 11 osób, w tym kierowcę, dowódcę, strzelca i 8 żołnierzy. Pojazd zostanie wyposażony w instalację przeciwpożarową, ochronę przed skażeniami CBRN i klimatyzację. Wstępne plany przewidują uzbrojenie go w zsmu z 30-mm działkiem, ale zakłada się możliwość zainstalowania różnych typów uzbrojenia, a także dookolnego systemu obserwacyjnego.

Według przedstawicieli ADG Mobility, że faza koncepcyjna projektu została już zakończona i wkrótce rozpocznie się definiowanie konfiguracji oraz projektowanie i prace rozwojowe. Prototyp po zakończeniu testów ma być zaprezentowany w ciągu najbliższych 20 miesięcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.