Pierwszy należący do spółki Airborne Tactical Advantage Company (ATAC) ex-francuski myśliwiec Mirage F1B został oblatany 22 sierpnia na lotnisku Alliance w Teksasie. Samolot, noszący znaki rejestracyjne N601AX miesiąc wcześniej przeszedł próby kołowania. Według relacji ATAC oblot trwał 30 min i określony jako wstępny lot odbiorczy.
W lipcu 2017 ATAC zakupiła 7 dwumiejscowych Mirage F1B i 56 Mirage F1CT / CR wycofanych z uzbrojenia Armée de l’Air (wojsk lotniczych Francji), wraz ze sprzętem do obsługi naziemnej oraz zapasem części zamiennych (w tym 100-150 silnikami ATAR 9K50). Wartość kontraktu szacowano na kilkadziesiąt mln euro.
Mirage zostały najpierw sprowadzone do zakładów SABCA w Belgii, a następnie, od 27 czerwca 2018 były przebazowywane do Teksasu, na lotnisko w Fort Worth, gdzie ATAC utworzyła tzw. Centrum Doskonałości, z zapleczem obsługowym i magazynami części zamiennych. Stamtąd Mirage F1 będą wysyłane do amerykańskich baz, do szkolenia lotników sił zbrojnych USA jako agresorzy, zgodnie z zapotrzebowaniem Pentagonu.
Plany ATAC zakładają, że do szkolenia użytych zostanie ok. 45 Mirage F1, które mają trwałość użytkową struktury szacowaną na co najmniej 5000 h lotu. Pozostałe posłużą jako źródło części zamiennych (Francja sprzedaje Mirage F1, 2017-06-27).