Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot pierwszego Mirage F1 ATAC

Lotnictwo wojskowe, 29 sierpnia 2019

Pierwszy należący do spółki Airborne Tactical Advantage Company (ATAC) ex-francuski myśliwiec Mirage F1B został oblatany 22 sierpnia na lotnisku Alliance w Teksasie. Samolot, noszący znaki rejestracyjne N601AX miesiąc wcześniej przeszedł próby kołowania. Według relacji ATAC oblot trwał 30 min i określony jako wstępny lot odbiorczy.

Ex-francuski Mirage F1B w barwach ATAC podczas pierwszego lotu / Zdjęcie: ATAC

W lipcu 2017 ATAC zakupiła 7 dwumiejscowych Mirage F1B i 56 Mirage F1CT / CR wycofanych z uzbrojenia Armée de l’Air (wojsk lotniczych Francji), wraz ze sprzętem do obsługi naziemnej oraz zapasem części zamiennych (w tym 100-150 silnikami ATAR 9K50). Wartość kontraktu szacowano na kilkadziesiąt mln euro.

Mirage zostały najpierw sprowadzone do zakładów SABCA w Belgii, a następnie, od 27 czerwca 2018 były przebazowywane do Teksasu, na lotnisko w Fort Worth, gdzie ATAC utworzyła tzw. Centrum Doskonałości, z zapleczem obsługowym i magazynami części zamiennych. Stamtąd Mirage F1 będą wysyłane do amerykańskich baz, do szkolenia lotników sił zbrojnych USA jako agresorzy, zgodnie z zapotrzebowaniem Pentagonu.

Plany ATAC zakładają, że do szkolenia użytych zostanie ok. 45 Mirage F1, które mają trwałość użytkową struktury szacowaną na co najmniej 5000 h lotu. Pozostałe posłużą jako źródło części zamiennych (Francja sprzedaje Mirage F1, 2017-06-27).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.