Podczas targów DSEI po raz pierwszy zaprezentowano publicznie najnowszy wariant transportera opancerzonego BvS10. Największą nowością jest zastosowanie w pojeździe systemu standardowej architektury elektroniki (Generic Vehicle Architecture – GVA).
Zastosowanie GVA pozwala na standaryzację wśród państw NATO systemów operacyjnych pojazdów wojskowych w zakresie planowania misji i dystrybucji informacji. System integruje liczne podsystemy elektroniczne w pojeździe, a następnie zapewnia zobrazowanie zebranych informacji na wielozadaniowych wyświetlaczach. Dzięki GVA możliwa jest szybka aktualizacja oprogramowania we wszystkich pojazdach wyposażonych w standardową architekturę elektroniki. Możliwe jest dostosowanie systemów misji do wymagań klientów i pojazdów. System zapewnia użytkownikom większą elastyczność i interoperacyjność.
W najnowszej wersji transportera zastosowano również układ kamer i wyświetlaczy w kabinie załogi. Takie wyposażenie w połączeniu z GVA ma się przyczynić do zwiększenia świadomości sytuacyjnej załogi.
Transporter opancerzony BvS10 jest wielozadaniowym pojazdem, zdolnym do poruszania się w trudnym terenie. Ma zdolności amfibijne. Zapewnia załodze ochronę przed ostrzałem z broni małokalibrowej. Może realizować zadania z zakresu transportu personelu i ładunków. Transporter znalazł odbiorców w 5 państwach Europy. Do tej pory wyprodukowano 12 000 transporterów BvS10 (Austria odbiera pierwsze BvS10, 2019-02-27).