Pierwszy samolot wczesnego ostrzegania i kierowania E-2D Advanced Hawkeye, z zabudowaną sondą umożliwiającą pobieranie paliwa podczas lotu wylądował w bazie US Navy Norfolk 9 września. Samolot wszedł w skład pokładowej eskadry wczesnego ostrzegania i kierowania VAW-120 Greyhawks.
To ważny dzień dla lotnictwa morskiego, ponieważ stale zwiększamy nasze zdolności i utrzymujemy naszą przewag. Zdolność do pobierania paliwa w powietrzu zwiększy długotrwałość lotu E-2D, polepszając świadomość sytuacyjną w przestrzeni bitewnej i możliwości zintegrowanego kierowania działaniami – powiedział wadm. Roy Kelley, dowódca Naval Air Force Atlantic.
Zdolność tankowania w powietrzu jest przełomem dla E-2D i przyszłych operacji przeciwko równorzędnemu przeciwnikowi. Zaczniemy teraz szkolić pilotów-instruktorów i przeprowadzimy próby tankowania z kilku różnych tankowców lotnictwa US Navy i US Air Force, w tym F/A-18E/F Super Hornet – dodał dowódca VAW-120kmdr por. Scott Wastak (Kontrakt na kolejne E-2D, 2019-04-11).